Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent krænkede ophavsretten - Nu har jeg fået hende dømt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Sagen startede lidt tilfældigt, da jeg blev bekendt med www.copyscape.com. Jeg opdagede da, at en konkurrent havde kopieret to tekster direkte fra min hjemmeside og lagt dem på sin egen og blot ændret nogle få ord, herunder firmanavnet.

Jeg fik - heldigvis - taget skærmprints af hendes side, inden jeg kontaktede hende, for da jeg så skrev og krævede at teksterne blev fjernet, samt rejste krav om vederlag, så slettede hun straks teksterne og benægtede alt.

Jeg tog så sagen i retten, hvor jeg nu har fået dommen. Hun skal betale 3.000 kr. i vederlag samt sagens omkostninger. På ingen måde en formue men for mig har det hele tiden været det principielle i, at man altså bare ikke stjæler andres tekster og udgiver dem for at være ens egne. 

Der skal lyde en stor tak til "fashion seller", som var så flink at sende mig kopi af domme fra lignende sager, hvilket var en stor hjælp. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 08:26

Hej Søren

Stort tillykke med sejren, det er noget svineri når nogen stjæler ens indhold.

Og dejligt at høre når Aminoer kan hjælpe hinanden.

Mvh Brian

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:09

Tillykke med det. Men der er nu også mange, der faktisk ikke ved, at man ikke må "låne" - eller at det kan skade ens egen hjemmeside i Google.  

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:19

Yes Søren Vasegaard Andreasen

Godt det er sikkert fremadrettet et stigende problem.

Utroligt hvis så mange ikke skulle vide, at det ikke er i orden.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:26

Der er utrolig mange, der bruger leverandørens tekster. Det er selvfølgelig lovligt nok, men det skulle da være op til leverandøren at oplyse, at det er meget bedre at skrive/købe sine egne.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 21:45

Den fælde hoppede vi lige i med begge ben. Vi havde fra en af vores leverandører fået lov til at bruge tekst og billede direkte fra deres katalog. Efterfølgende fandt vi ud af at det gjorde vores konkurenter selvfølgelig osse når de købte ind hos pågældende leverandør. Det gav lige dobbelt content på små 1000 produkter vi så skulle igang med at skrive selv. Så lærte vi det :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 22:03

Ja, rigtig ærgerligt, og uden at være teknisk ekspert vil jeg tro, at det bedste er at sætte noindex og nofollow på alle de kopierede sider, indtil de er skrevet om. Og så kunne det da være rart, at alverdens leverandører blev opmærksomme på sagen, da de jo gerne skal være en hjælp for deres kunder :)

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 22:08

Hej Louise

Det kan du have ret i. Men vi vidste det egentlig godt når vi nu bare tænkte os godt om, vi havde bare så pokkers travlt med at komme igang :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:00

Søren Vasegaard Andreasen:

Der skal lyde en stor tak til "fashion seller", som var så flink at sende mig kopi af domme fra lignende sager, hvilket var en stor hjælp. 

Det var så lidt :)
Dog undres jeg stadigvæk over, at Retten i Odense kan komme frem til 2 forskellige udregninger og beløb i to næsten identiske sager...
Men det var da altid noget, at du fik et okay beløb ud af det :)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)