Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med Facebook grupper - Lovligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Facebook findes der nogle grupper, der kunne være interessante for os som virksomhed at overtage for at få adgang til medlemmerne og kunne påvirke dem til at blive brugere på vores website.

Men er det som virksomhed lovligt at betale for at overtage rettighederne til en Facebookgruppe, der tidligere har været administreret/ejet af en privatperson? Er denne slags i det hele taget lovlig?

Er det regler fra Facebook eller andre instanser, der siger noget om dette?

Og til sidst: Har i gode råd/do's and don'ts i forbindelse med dette?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro at svaret rent juridisk er nej.

Dette vil jeg begrunde med at følgerne på en side har sagt ja til at følge på visse formodninger om indhold. Hvis der lige pludselig kommer ejerskifte og indholdet bliver anderledes, så vil jeg tro at der træder samme regel til som ved indhentelse af mails for nyhedsbreve. Her kan du jo heller ikke bare købe en stor mængde mails som er indhentet med xxx indhold, og så begynde at sende andet afsted.

Kig evt. i markedsføringsloven.

Når vi så kommer fra jura og bevæger os over i virkeligheden, er der en del der samler likes på sider og sidenhen sælger denne videre. Ja nogen har gjort det til en forretning, selvom det åbenlyse må stride mod Facebooks egne regler da Facebook jo er et gratis medie.

Det ser ud som om Facebook så småt er begyndt at følge deres egne regler og gå efter dem der konstant bryder disse, herunder dem der konstant ikke kan finde ud af reglerne for konkurrencer Del/Like osv.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit råd er dont. 

Det kommer af at du ikke kan ændre navnet på en gruppe med mere end 1000 "likes". Hvis gruppen har et navn du er tilfreds med, så er der naturligvis ikke nogen problematik i dette, men hvis ikke så vil det være dyrt at købe en gruppe, for efterfølgende at finde ud af dette.

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke købe facebook sider, det står i facebooks reglsæt :-)

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan :)

Har du et link til dette regelsæt?

Det er det jeg forgæves har prøvet at finde :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)