Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt som ikke er set eller underskrevet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg indgik for et par år siden et samarbejde med en virksomhed som tilbød en cure no pay SEO aftale.

Jeg havde et par tlf samtaler samt lidt mail korrespondace for at få klarlagt vilkårene.
Jeg havde forstået at aftalen var bindende i 2 år fra aftalen trådte i kraft, men først skulle betale når vi rankede på side 1 på de aftale søge ord.
Jeg fik dog en overraskelse da jeg efter 2 år ønskede at opsige aftalen og det viste sig at aftalen er bindende  2 år fra den dag vi rankede på side 1 og fik vores første faktura.

Det havde jeg ikke på noget tidspunkt været klar over, det var først da seo virksomheden sendte mig kontrakten som jeg IKKE har underskrevet jeg blev klar over det.
Virksomheden mener jeg har godkendt deres kontrakt og henviser til en mail de har sendt mig  hvor  kontrakten er vedhæftet , hvorefter jeg besvarer denne mail med  "jeg siger ja tak til tilbudet" her svarer jeg ikke på den vedhæftede kontrakt (som jeg aldrig har set) men det tilbud jeg har fået via mail korrespondacer samt tlf samtaler hvor denne betingelse jeg bestrider ikke blev nævnt på noget tidspunkt.

Hvad er jeres mening i denne sag, mener i at jeg hæfter for betingelserne som står i denne kontrakt.

Det skal nævnes at det er en enkeltmands virksomhed og jeg hjalp blot til i virksomheden uden at være ansat og det er mig som har godkendt samarbejdet men ikke mig som gøres anvarlig men virksomheds ejer som aldrig har set eller godkendt betingelserne i kontrakten.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 00:48

Joel:
Det skal nævnes at det er en enkeltmands virksomhed og jeg hjalp blot til i virksomheden uden at være ansat og det er mig som har godkendt samarbejdet men ikke mig som gøres anvarlig men virksomheds ejer som aldrig har set eller godkendt betingelserne i kontrakten.

Det lyder ikke til at du har haft uærlige og onde intentioner, men har du indgået en b2b aftale med en anden virksomhed og ladet dem være i den tro at du lovligt har repræsenteret din vens virksomhed, ja så har du dummet dig utrolig meget.

At indgå sådan en aftale grænser sig til svig, hvilket er en særdeles alvorlig forbrydelse.

Et godt råd er hurtigst muligt at acceptere deres kontrakt (i har trods alt fået noget for pengene), og så krydse fingre for at sagen stopper der. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 10:09

Der er noget galt her, sådan ser der i hvert fald ud: Det ene sted fortæller du:

Joel:

Jeg indgik for et par år siden et samarbejde med en virksomhed som tilbød en cure no pay SEO aftale.

Jeg havde et par tlf samtaler samt lidt mail korrespondace for at få klarlagt vilkårene.
Jeg havde forstået at aftalen var bindende i 2 år fra aftalen trådte i kraft, men først skulle betale når vi rankede på side 1 på de aftale søge ord.
Jeg fik dog en overraskelse da jeg efter 2 år ønskede at opsige aftalen og det viste sig at aftalen er bindende  2 år fra den dag vi rankede på side 1 og fik vores første faktura

Dernæst bliver det til :

Joel:

Har du "hjulpet til" og gør det ikke længere, eller "hjælper du stadig til" og har gjort det i to år?  Og uanset din status som "medhjælper" lyder det som om virksomhedens ejer har givet dig ret til at handle på virksomhedens vegne.  Du skriver i flæng "vi" og "vores", dette formidler en vis grad af samhørighed med firmaet du påstår "kun at hjælpe".  At du med dette ansvar så ikke engang er vaks nok til at gennemse alt materiale inden du på firmaets vegne indgår en aftale bliver kun til en sag mellem dig og virksomhedens ejer.  Leverandøren kan man i dette tilfælde (jvf. din beskrivelse) ikke henføre til ond tro eller "dårlige metoder" - og regningen skal betales, kontrakten er bindende som aftalt.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50

Jeg ser nok også sådan på det, at du jo har godkendt en kontrakt. Du kan ikke påstå at du ikke havde ret til det, fordi det slet ikke var dig der lavede sådanne aftaler og ikke din virksomhed, for så er det svig at lave aftalen

Jeg TROR ikke umiddelbart at du kan påstå, at du ikke har godkendt den med din mail, men det kræver lidt mere præcis viden om hvad der står - tag en advokat ind til den afgørelse

Eneste jeg synes er lidt underligt er, at aftalen skulle gælde i 2 år fra det øjeblik i rankede nr 1 på google e.l. - uden nogen begrænsning. Det vil være en mærkelig aftale, som på den måde i princip kunne gælde i 2 år fra 2072 hvis det var det tidspunkt I rankede nr 1.

Jeg ville nok godt turde tage en sag på ikke at betale, hvis det er mange år siden, og I nu er nr 1 helt uden hjælp fra det SEO firma. Hvis I er blevet nr 1 på et tidspunkt få år efter din godkendelses mail, og det SEO firma har noget som helst med det at gøre, så ville jeg klappe i hænderne og betale ved kasse 1

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København NV
Tilmeldt 17. Feb 09
Skrevet kl. 12:49

Hej Roberts

Tak fro svar.

Der er ikke et sprøgsmål om jeg prøver at rende fra regningen fordi jeg ikke er virksomheds ejer, jeg  hjælper og hjælper stadig i virksomheden.

Jeg vedkender og har lov til at handle på virksomhedens vegne. jeg har godkendt en samarbejds aftale på bagrund af mail korrespondancer samt tlf samtaler.
Vi har også betalt regner til virksomhednen fra start dato og til og med 2 år frem.

Det eneste jeg ikke nogensinde har godkendt er selve den kontrakt  de har vedhæftet hvor der er den regel som siger at aftalen løber fra den dag vi ranker på side 1 og 24 mdr frem, og ikke som jeg har fået at vide i tlf 2 år fra samarbejdsaftelens start.

Det er det eneste vilkår (og ganske urimelige vilkår) jeg ikke kan godkende.
De mener dog jeg har godkendt dette fordi de har sendt mig en mail med en kontrakt vedhæftet som ikke er undererskrevet hverken af mig eller anden i virksomheden men blot besvaret med "jeg siger ja tak til tilbudet" Det er ikke de vilkår

Spørgsmålet er så om det binder mig, for samtlige vilkår i kontrakten. Jeg har oprigtigt ikke set dette vilkår.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:01

Joel:
Det er det eneste vilkår (og ganske urimelige vilkår) jeg ikke kan godkende.
De mener dog jeg har godkendt dette fordi de har sendt mig en mail med en kontrakt vedhæftet som ikke er undererskrevet hverken af mig eller anden i virksomheden men blot besvaret med "jeg siger ja tak til tilbudet" Det er ikke de vilkår

En aftale behøver ikke være underskrevet for at være bindende.

Jeg undrer mig lidt over, at du ikke opdager, at der er en fil vedhæftet. Fejl kan selvfølgelig ske, men før man accepterer noget bliver man selvfølgelig nødt til at læse det igennem. 

Umiddelbart vil jeg mene at betingelserne er gældende. Men skal ikke kunne sige om du vil kunne vinde sagen baseret på at den pågældende betingelse vurderes urimelig eller burde have været tydelig gjort opmærksom på.

Uanset hvad er det heller ikke helt god stil af SEO-virksomheden ikke at fortælle dig så vigtige vilkår tydeligere og måske også skrive i e-mailen, at vilkår er vedhæftede.

Nu ved jeg ikke, hvad det koster. Men i kunne også forsøge at lave en aftale med virksomheden, hvor i kun er bundet i halv tid eller lignende. Måske i er heldige at de vil gå med til sådan noget. 

Hvordan foregår den no cure no pay aftale? Har i betalt for perioden før i kom på første side? Eller er betalingen for dem den to-årige periode i herefter bliver bundet til?

Fra København NV
Tilmeldt 17. Feb 09
Skrevet kl. 13:02

Jeg mener ikke du helt har forstået pointen. Men tak alligevel for svar. Den stopper jo der hvis man accepterer kravet, hvad ellers?

Fra København NV
Tilmeldt 17. Feb 09
Skrevet kl. 13:23

Hje Emil

Tak for svar. De skrev i mailen at aftalen var vedhæftet. Jeg bevarer denne mail med at skrive "jeg siger ja tak tilbudet" Men jeg havde faktisk ikke læst kontrakten og faktisk heller ikke set den.
My mistake.

Sprøgsmålet er om det binder mig til samtligevilkår i kontrakten.
Vi rankede på side 1 ca 3 mdr efter aftalen var indgået så de har fået penge fra denne dato og jeg vedkender og skulle betale de næste 21 mdr også.

Men netop denne betingelse med 24 mdr fra vi ranker på side 1 har jeg aldrig set og mener heller ikke jeg har godkendt, blot ved det at jeg skriver jeg siger ja tak til tilbudet.
Hvem siger hvad jeg siger ja til der. Det er nemlig de  vilkår jeg har fået fortalt i tlf og via mails hvor det særlige vilkår af gode grunde ikke blev nævnt.

Men måske har jeg bare været for uopmærksom og de har gjordt alt rigtig fra deres side, og jeg må derfor bare godkende deres krav?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25

Joel:
Men måske har jeg bare været for uopmærksom og de har gjordt alt rigtig fra deres side, og jeg må derfor bare godkende deres krav?
ja det synes jeg - kontrakt var mede og du skriv Ja tak til tilbuddet og de har jo tilmed klaret opgaven -. det er bare at betale

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København NV
Tilmeldt 17. Feb 09
Skrevet kl. 13:31

Tak for svar:-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)