Hej Amino! Jeg tænkte på om i ikke ville være søde, og hjælpe mig. konstruktivt kritik modtages gerne :-D https://docs.google.com/forms/d/1U1rLwrfhN72qGDartxlL5EJsr_N5SrZNk8NnSXsVHks/viewform Tusind tak på forhånd :-D |
Et par små detaljer for at være mega irriterende. ;)
Husk at bruge Radio buttons i stedet for Check buttons. Det gør at respondenten kun kan vælge ét svar. F.eks. at de kun kan vælge "Mand" og ikke både "Mand & Kvinde".
Nu har jeg ikke selv brugt Google Forms, men andre spørgeskemaplatforme, så jeg er ikke helt sikker på hvad mulighederne er ved denne platform. Der er dog et par ting jeg ville ændre, hvis mulighederne er der. Når først i spørger om respondenten har en iPhone, også ligemeget hvad respondenten svarer der, spørger om hvilken lader man har til sin iPhone, så vil i have en meget stor usikkerhed i jeres data. I vil derfor ikke kunne regne med standard afvigelse. Samtidig har i gjort så at "Hvilken oplader har du til din Iphone?" spørgsmålet skal besvares før man kan forsætte skemaet. Det vil resultere i at mange bare svarer tilfældigt for at kunne komme videre i spørgeskemaet.
Hvis det har interesse, har jeg en del litteratur omkring produktion af spørgeundersøgelser fra universitetskurser som i kan låne. Smid en mail til mig på joakim@sigvardt.eu hvis det er.