Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandøren vil gerne "snakke det igennem"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har fornyligt kontaktet en tøjleverandør. Vi skrev lidt frem og tilbage om forskellige ting, og nu vil de gerne snakke det hele igennem. Det skal foregå over telefon, og der er svartiden jo asap. Hvad kan jeg forvente?
Hun ved ikke jeg kun er 15 da jeg skrev at jeg var "i de sene teenageår". De steder hvor jeg skrev jeg var 15 år gad de ikke svare.

Skal jeg bare ringe og lade dem snakke for mig? Jeg er meget i tvivl her.

Med venlig hilsen
Lasse R. Søgaard 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:35

Har du modtaget tilladelse til at drive virksomhed som umyndig?

Det er naturligvis svært at få kontakter som 15 årig, men jeg tror at du må ende ud med at få forklaret dem din alder ifm samtalen. Det behøver dog ikke ske indledende i samtalen.

Har du ikke modtaget tilladelse til at drive egen virksomhed, skal du være meget påpasselig med at kontakte dem, da du reelt ikke har lov til at handle med deres varer.

Tilmeldt 22. Jun 14
Skrevet kl. 15:36

Så skal jeg skrive en mail til dem omkring min alder? Altså at jeg først vil skaffe den tilladelse, eller om de alligvel gerne vil snakke med mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes du skal være ærlig omkring alder - Lovmæssigt må du ikke optræde som virksomhed når du ikke er 18 og ikke har dispensation fra statsamtet. det betyder også, at de ikke må sælge til dig hvis det er som virksomhed du køber = erhvervsmæssigt. 

Det gode råd er at få dispensation, men det tager nok 10 uger - til gengæld vil du ha alle mulige fordele i forhold til bank  betalingsløsninger og leverandører

se evt DISPENSATION  og se her om hvorfor det ikke er lovligt at drive virksomhed som umyndig og evt mulige løsninger ved at få en voksen til at drive virksomheden og selv være ansat - med alle de problemer det så også giver LINK ULOVLIGT MED EVT LØSNINGSFORSLAG

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 14
Skrevet kl. 15:53

Jeg er klar over det ikke er lovligt og alt det. Skal jeg skrive til statsforvaltningen inden jeg tager kontakt med leverandører? For jeg kan jo alligevel ikke forhandle med den her leverandør.

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 17:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Lasse

Jeg vil råde dig til at have alt på plads inden du begynder at forhandle. Det stiller dig en noget bedre situation overfor forhandleren.

Det er ikke sikkert de vil bruge tid på dig hvis du ikke har tilladelsen på plads, for det jo være spild af deres tid, hvis nu noget går galt så du ikke for tilladelse til at drive virksomhed.

Held og lykke med det hele.

Mvh. Brian
Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil, hvis det var mig selv, bare ringe til dem igen...

Det gælder om at aldrig giv op :-D

Også gælder det også bare om, at knokle på, og aldrig lad drømmen gå i stå

Og hvis det ikke virker, så kontakter du bare nogle andre 

Don't stop, keep on trying :-D

Men fedt af se, at du som 15 årige har egen virksomhed, eller intentioner om det :-D

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:47

Enig. Få først styr på virksomheden, dispensation mv.

du risikerer bare at brænde dine broer ved at forhandle med dem uden at have dine forhold på plads, og kan risikere at de føler at du spilder deres tid.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)