Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem hoster siden?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Fra  Surftown Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart det nemmeste er:

1: Lav et whois-opslag - f.eks. på who.is 
2: Tjek eventuelt den IP-adresse, som domænet peger på - det kan du se i siden på netop who.is 

Et eksempel er mit eget 'nezzo.rocks' (sorry, blev nødt til at have det ;-)):

1: Opslaget fortæller, at det er ejet af mig, og at det er Surftown der står for billing
2: IP-adressen fortæller, at det er Surftown der hoster det

Du kommer det nok ikke nærmere end selve IP-adressen. Alternativet er reverse-DNS, men mange hostere vælger ikke at have reverse-DNS på deres servere. Så det kan være lige så meget en blindgyde.

Et whois-opslag og lookup på IP-adressen er nok det nemmeste du kan gøre. :-) 

Fra København
Tilmeldt 9. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Fra  Surftown Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kasohost:
Da det er almindeligt at hostingvirksomheder lejer sig ind hos andre, vil et ripe opslag ikke nødvendigvis give det ønskede svar.

De fleste hostingudbydere får, som regel, oprettet en RIPE-profil, som de tilknytter den IP-serie de benytter. Så ofte vil RIPE faktisk give det rigtige svar. :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

kasohost:
Da det er almindeligt at hostingvirksomheder lejer sig ind hos andre,

Det er almindeligt med housing - ja. Men det betyder ikke (og langt fra altid) at hostingvirksomheden ikke har sine egne net registreret hos ripe, det har de faktisk ofte - så snart de er en anelse seriøse :)

kasohost:
vil et ripe opslag ikke nødvendigvis give det ønskede svar.

Som jeg også skriver, så det er vi jo enige om.

kasohost:
I et sådan tilfælde vil reverse lookup på shared ip give dig hostingvirksomheden, der administrerer serveren hvor hjemmeside ligger,

Nej, det vil give dig det site RDNS er sat op til at vise, det er langt fra givet at de fortæller dig noget om hvem der hoster siden. Et reverse DNS opslag på 

46.31.17.16 giver dig ikke nogen ide om hvor de sider der ligger på serveren, men det gør et ripe-opslag derimod.

kasohost:
hvor et ripe opslag ofte vil give dig hosten de har lejet sig ind hos.

Jeg tror vi lever i hver sin opfattelsesverden ;) I min verden er man ikke hoster hvis ikke man har ip-adresser nok til at bliver noteret hos RIPE - så er man "bare" reseller :)

Vi bliver nok ikke enige, men min erfaring (og den strækker sig over temmelig lang tid nu) siger mig at hit-raten for ripe-opslag er væsentligt større end ved RDNS opslag.

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Det er almindeligt med housing - ja. Men det betyder ikke (og langt fra altid) at hostingvirksomheden ikke har sine egne net registreret hos ripe, det har de faktisk ofte - så snart de er en anelse seriøse :)

Det er stadig almindeligt at have ip-adresser, der ligger uden for sit eget ripe handle. Det er det i hvert fald i mit tilfælde.

Dine kommentarer om seriøsitet m.m., tror jeg, jeg vil undlade at kommentere på.Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Typisk fremgangsmåde, eksemplet her er med tekstspot.dk:

Første kommando slår ip adressen op ud fra domænet, dernæst slår du det der hedder PTR adressen op ... som er en adresse der er tilknyttet IP Adressen. Den viser os her at ip adressen er tilknyttet linux43.unoeuro.com hvilket altså er en kraftig indikator af at det er Unoeuro.com der hoster den her side, hvis man er i tvivl kan man lave en whois på ip adressen, det giver et kæmpe output så jeg har klippet det vigtigste ud - og her får vi altså at vide at IP-Rangen er ejet af ZitCom (som de fleste med lidt erfaring fra branchen ved dækker over Unoeuro's moderselskab).

Hvis du vil vide mere kan du besøge: http://netnationen.dk/search/server/94.231.108.240/ 

Og se hvilke 501 andre domæner tekstspot.dk deler server med hos Unoeuro, og dermed kan du slutte at der er tale om en delt server - dvs. et webhotel af lav kvalitet. Men serveren har dog stadig kun 500 webhoteller, dvs. det er i den bedre ende af den lave kvalitet, så jeg vil skyde på det er et medium webhotel fra Unoeuro. (Hvor et small ville forventes at være 1000 eller flere per server, jeg har set helt op til 5000 - mens et large ville være 10-20 stykker per server og pro ville være 1 pr server).

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg spørge, for jeg er åndspygmæ i disse ting. Får man ikke altid name-server, hvis man skriver f.eks. http://www.whois.com/whois/datakons.dk ? Men det giver måske ikke navnet på den, der hoster? Det er muligt, svaret har været i tråden, men i givet fald har det være krypteret.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Og se hvilke 501 andre domæner tekstspot.dk deler server med hos Unoeuro, og dermed kan du slutte at der er tale om en delt server - dvs. et webhotel af lav kvalitet. Men serveren har dog stadig kun 500 webhoteller, dvs. det er i den bedre ende af den lave kvalitet, så jeg vil skyde på det er et medium webhotel fra Unoeuro. (Hvor et small ville forventes at være 1000 eller flere per server, jeg har set helt op til 5000 - mens et large ville være 10-20 stykker per server og pro ville være 1 pr server).
Uden at skulle grave op i en gentagende diskussion her på Amino... så fortæller antallet af domæner, der peger på en IP, intet om hvor mange webhoteller der er på en server, hvor mange ressourcer serveren har, eller hvor mange webservere der ligger bag en IP adresse (load balanced). Så din antagelse er en smule diffus.

Derudover differentierer vi ikke antallet af kunder/webserver ud fra webhoteltype. Det er vores fornemmeste opgave at have præcist så mange kunder på hver server at der er performance nok til alle. Ligemeget hvilket produkt man har hos os :)

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:
Så din antagelse er en smule diffus

Det er så din holdning, og den har du ret til at have. Jeg og rigtig mange andre professionelle er ikke enig med dig.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Får man ikke altid name-server, hvis man skriver f.eks. http://www.whois.com/whois/datakons.dk ?

Jo

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Men det giver måske ikke navnet på den, der hoster?

Nej :-)

Det giver navnet på den der hoster dns for datakons.dk men det beøver ikke være dem der har alle websites og mailservices tilknyttet. Tænk eks. på en tjeneste som gratisdns, de har kun dns-hosting så alle deres sites ligger hos andre hostere.

HTH
/Brian 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Sommer:
Uden at skulle grave op i en gentagende diskussion her på Amino... så fortæller antallet af domæner, der peger på en IP, intet om hvor mange webhoteller der er på en server, hvor mange ressourcer serveren har, eller hvor mange webservere der ligger bag en IP adresse (load balanced).

Det er en anelse irriterende at skulle være enig med Tom så tit - vi må finde noget at være uenige om en dag ;)

God dag til alle
/Brian 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)