Hej Jeg er 21 år og drømmer om at starte min egen onlineshop. Men jeg har lang vej før jeg kan starte, da jeg mangler en del viden. Jeg har fundet ud af en del ting, men jeg har et stort spørgsmål, som jeg håber der er nogle derude der kan hjælpe mig med. Jeg ser efterhånden flere unge pige som mig, der har startet en wepshop. Men de sælger tøj, som ikke er deres eget eller det vil sige at jeg tror det er tøj, som de fx. køber på Ebay og andre hjemmesider. Men hvordan kan det være lovligt, at de så sætter deres eget mærke i osv. og så sælger det på deres side? Hvordan fungere det? Mange hilsner Mathilde |
masser af muligheder. De kan ha fået lov af de som har rettigheden til tøjet, og den ret er der jo nogen der har, uanset der er logo i eller ikke
De kan ha købt tøj uden logo uden ret til at mærke det som eget - det kan være originaler eller kopier af orignaler uden logo (piratkopier) hvor der ikke er nogen der hævder deres rettighed til designet (selv om den altid findes) og så sat egne mærker i og satset på, at den nok gør
De kan ha købt tøj uden log og uden ret til at mærke det som eget - klippet logo ud og sat eget logo i, med klart større risiko for en sag
Du kan derfor ikke se på hvad der laves af evt. ulovligheder. Tager du alibaba vil store mængder være kopi varer/fakes - og f.eks Ebay UK (sjovt nok som jeg ser det ofte "værre" end Ebay.dk) vil du kunne finde masser af f.eks kopi solbriller lige til at sætte eget logo på m.m. - Det er ikke lovligt altid - og en del fanges og andre klarer sig igennem
vh John H