Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye ejere i IVS - Ændring i ejerbogen - nye personer indgår i selskabet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Shopivers Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Landet ligger sådan at jeg har stiftet et drift selskab og et holdingselskab.

Jeg har nu fået flere kræfter til virksomheden og har derfor givet en andel til to andre således vi er tre om at eje driftsselskabet.

Ejer andelen er således:

Mig (holdingselskabet) 45%
Partner 1 (privat) 45%
Partner 2 (holdingselskab) 10%

Men hvordan gør jeg det papirmæssigt og retter jeg det bare i ejerbogen eller??

Min revisor vil vældig gerne hjælpe mig med vil have 2000 kr. pr. ejer der skal indgå i selskabet - altså i alt 4000 kr. + administration for at indføre to nye ejere i ejerbogen, og jeg er lidt på herrens mark men synes det virker for dyrt da mit IVS's største udgift pt. er revisor..

Er det overhoved noget jeg kan gøre selv?

Håber på jeres hjælp
Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener bare du selv kan rette i ejerbogen så det klart fremgår hvem der ejer hvad i antal og stemmeret. Jeg mener derudover kun det er i forbindelse med selvangivelsen du skal opgive alle ejere med mere end 5% stemmeret - men se lige om nogen korrigerer mig her

Du skal naturligvis ha gennemført handler = solgt disse anparter til dem til den pris du nu engang vil ha for dem så der ikke siden kan være skattebøvl med at skat kunne mene du har fået en masse penge ind der skal beskattes som gevinst på anpartsindkomst - Det er ikke lige mit speciale men jeg tror det vil være korrekt at holde det lidt formelt og få en evt overførsel via netbank + du skal gennemse om noget i vedtægter bør ændres.

Endeligt er det supervigtigt, at I har en meget klar ejeraftale her fra start. I princip en som i  bruger hver sin advokat til, men i alle fald, en som I er sikre på kan klare alle uenigheder der siden måtte opstå. Uden ejeraftale kan det gå rigtigt galt - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Endeligt skal du naturligvis ha afgjort om der skal ændres i tegningsret eller om det stadigt kun er dig f.eks. der kan tegne selskabet. Det I måtte skrive i ejeraftale vil ikke overtrumfe den officielle tegningsret, så den skal være på plads

Endeligt skal du  se på hvordan det skal forholde sig med direktør (f-eks. stadigt kun dig) og om de nye skal i bestyrelsen (jeg ville lade være - det giver kun ansvar og hjælper ikke det store i forhold til ejeraftale)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Find en anden revisor - mig f.eks. ;-)

Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Shopivers Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

heheh , godt med en kvik bemærkning :-)

Send da gerne en besked til mig :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

og fra 15/12 kører det offentige ejerregister hos erhvervsstyrelsen og alle skal noteres der (tidsfrister søg dem evt)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)