Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver desperat at finde rundt i Erhvervstyrrelsens jungle, hvor jeg momsregistrerer mig så jeg kan sende fakturaer afsted. Jeg bliver kastet rundt mellem skat.dk, virk.dk, webreg.dk og andre nytteløse sider, som ikke rigtig kan give mig et konkret svar. Det eneste jeg havner i hver gang, det er selskabsblanketten. Jeg skal vel ikke udfylde 10 sider en gang til og vente 2-3 måneder på at blive momsregistreret? Jeg står sådan set lidt og skal have sendt dem ud i næste uge, så det ville jo være rarest at kunne lave en faktura... :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35

Du bliver ikke kastet rundt, for der er ikke nogen af de steder du nævner der ikke ved hvordan man gør men - Jo selvfølgeligt skal du registreres som virksomhed for at kunne momsregistrere dig. Start og slut hos virk.dk og registrer virksomhed og det tager ikke noget der ligner 2-3 måneder men max en uge - og snarest få dage og få registreret dig - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

Derefter skal du jo så påtage dig de forpligtelser der er som virksomhed og føre regnskab som vist i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html og du skal momsangive kvartalsvis det første års tid eller 1,5 - det får du besked fra skat om.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37

Jo det bliver man nu godt nok, men jeg fandt efter nogle timer det her link:

https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:48

Emil:

Jo det bliver man nu godt nok, men jeg fandt efter nogle timer det her link:

https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed

du går ind på www.virk.dk og trykker på linket "start virksomhed" - det står MEGET tydeligt på forsiden. Hvis du bliver kastet rundt imellem flere hjemmesider og bruger måneder på at blive registreret, er det altså dig som gør et eller andet forkert.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50

Er det lang tid siden I har registreret? Det tager Erhvervstyrrelsen 2-3 måneder at registrere dig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05

Emil:
Er det lang tid siden I har registreret? Det tager Erhvervstyrrelsen 2-3 måneder at registrere dig :)
Absolut ikke. Hvis du allerede her slet ikke kan finde ud af at registrere virksomhed men føler dig kastet rundt som offerlam - og lever i total fejlopfattelse af hvad det tager for tid at blive registreret som helt alm. personlig virksomhed, så kommer du til at dø når du skal bruge nemID og oprette postkasse og indberette moms og forstå hele regnskabet. Så skal du måske overveje, om du er klart til at ha virksomhed.

Er det fordi du er under 18 - så tager det tid, men det har ikke med registrering at gøre. Så er det fordi man ikke må drive virksomhed uden at være myndig. Der skal man ha dispensation og ens forældre skal tage det fulde ansvar for en. Det skyldes jo, at en på 16-17 slet ikke kan indgå forpligtende aftaler og derfor uden økonomisk ansvar kunne sælge ting i en webshop og nægte retur eller på andet vis koste kunder og leverandører penge, uden disse kunne retsforfølge den umyndige for pengene. Dertil kommer, at umyndige slet ikke må kunne gældssætte sig, hvad man ikke kan undgå som virksomhed. Der skal man derfor ha dispensation, som kan tage de der 2-3 mdr - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14

Jeg er ikke under 18 år, men derfor er deres sagsbehandlingstid nu stadigvæk et par måneder. Vi har netop registreret flere firmaer og ingen af dem tog under 7 uger. Jeg har NemID og eBoks til dem og det var ikke noget problem, at momsregistrere da jeg fandt linket. Det jeg pointerer er blot at de forskellige sider skriver 'du skal "bare" gå ind på virk.dk', og så sender de mig til selsakbsblanketten og webreg etc etc. Og det er noget rod. Skat kunne godt have givet et direkte link eller, hvad jeg skal kigge efter.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 11:19

Emil:

Jeg er ikke under 18 år, men derfor er deres sagsbehandlingstid nu stadigvæk et par måneder. Vi har netop registreret flere firmaer og ingen af dem tog under 7 uger. Jeg har NemID og eBoks til dem og det var ikke noget problem, at momsregistrere da jeg fandt linket. Det jeg pointerer er blot at de forskellige sider skriver 'du skal "bare" gå ind på virk.dk', og så sender de mig til selsakbsblanketten og webreg etc etc. Og det er noget rod. Skat kunne godt have givet et direkte link eller, hvad jeg skal kigge efter.

jeg synes nu den er rimelig konkret "Start virksomhed" på www.virk.dk, hvor du både kan registrere enkeltmandsvirksomheder og selskaber - eller virker det link ikke for dig?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23

Prøver lige igen :) Skal ikke starte virksomhed, skal ændre den, skal momsregistrere en eksisterende. Nu ved jeg det er "Ændre virksomhed", men det logiske at søge efter, når SKAT osv skriver jeg skal momsregistrere mig på virk.dk, det er at gå derind og søge på "momsregistrer" osv. Men det giver 0 brugbare resultater. Jeg bliver sendt hen til opret virksomhed hver gang, eller webreg.dk som sender mig tilbage på virk.dk osv. Altså ikke det jeg skal bruge. Selvfølgelig er det nemt at arbejde med det til daglig og vide, hvad de har kaldt det og finde det, men min daglige drift er ikke at ændre min virksomhed.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 11:27

Emil:

Prøver lige igen :) Skal ikke starte virksomhed, skal ændre den, skal momsregistrere en eksisterende. Nu ved jeg det er "Ændre virksomhed", men det logiske at søge efter, når SKAT osv skriver jeg skal momsregistrere mig på virk.dk, det er at gå derind og søge på "momsregistrer" osv. Men det giver 0 brugbare resultater. Jeg bliver sendt hen til opret virksomhed hver gang, eller webreg.dk som sender mig tilbage på virk.dk osv. Altså ikke det jeg skal bruge. Selvfølgelig er det nemt at arbejde med det til daglig og vide, hvad de har kaldt det og finde det, men min daglige drift er ikke at ændre min virksomhed.

Godt så. Vi er to som har misforstået din problemstilling helt grundlæggende, så udtryk dig venligst klart i fremtiden og sæt eventuelt dine spørgsmål op i punktform, hvis det hjælper dig med din egen kontekst.

jeg går, igen, ind på www.virk.dk og, igen, meget tydeligt på forsiden, er der et felt som hedder "ændre virksomhed". Trykker du på link, står der meget pædagogisk at du her kan tilmelde og afmelde, bla.a, moms.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)