Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-indkomst uden skattetræk er meget høj

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge min forskudsopgørelse for 2014 har jeg under frikortet en A-indkomst uden skattetræk på 61.651. Mit personfradrag er på 42.800, så hvad gør mig fortjent til ikke at skulle betale skat af 61.651 kr.?

Sidste år havde jeg et underskud på 9.117 i en virksomhed. Det er muligvis det beløb, der er blevet overført til mit frikort, men tallene passer ikke sammen.

En anden ting jeg ikke forstår er, at SKAT beregner forskudsskatten ud fra mit personfradrag og ikke mit frikort. Derved er de 61.651 uden betydning for beregning af skatten.

Jeg har prøvet at ringe til SKAT, men de holder weekend :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48

Jeg tror der mangler lidt for at jeg skal kunne forstå,

Tritonus:

Ifølge min forskudsopgørelse for 2014 har jeg under frikortet en A-indkomst uden skattetræk på 61.651. Mit personfradrag er på 42.800, så hvad gør mig fortjent til ikke at skulle betale skat af 61.651 kr.?

Sidste år havde jeg et underskud på 9.117 i en virksomhed. Det er muligvis det beløb, der er blevet overført til mit frikort, men tallene passer ikke sammen.

Alt andet lig så burde du af din indkomst betale am bidrag 8% af alle 61.651 kr og så ca 44% i skat inkl. am bidrag af 61.651 minus 42.800 kr.

Det er ikke til at sige noget om de 9.117 kr i underskud fra sidste år uden at vide om det var det eneste skattepligtige du havde sidste år - for havde du indtægter, så var de trukket fra dem sidste år og ikke fremført og som du siger det er jo heller ikke forskellen

Hvis du logger på dit forskudsskema så vil du kunne se hvad din skat er for 2014 og hvordan den trækkes - om det er via din a-indkomst eller om det er via b skatteopkrævninger, og om det er korrekt at din samlede indkomst er disse 61.651 - så det bør være til at se ud fra forskudsskemaet - hvad de enkelte skatter (eller 0 ) for 2014 består af ud fra du to tal du giver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 19:04

Tak for hjælpen :-)

Cookie - John Hannover:
Alt andet lig så burde du af din indkomst betale am bidrag 8% af alle 61.651 kr og så ca 44% i skat inkl. am bidrag af 61.651 minus 42.800 kr.

Så misforstår jeg dig og/eller skatteopgørelsen. De 61.651 angivet under "Frikort - A-indkomst uden skattetræk" får du til at lyde som min indkomst. Jeg troede, det er den indkomst jeg potentielt må tjene uden at skulle betale skat. Spørgsmålet er: er det min beregnede faktiske indkomst, eller er det hvad jeg må tjene uden at skulle betale skat?

Jeg har et underskud fra en enkeltmandsvirksomhed sidste år. Underskuddet er på 9.117, og der er ikke et overskud (eller anden personlig indkomst), det kan fratrækkes. Bliver det automatisk modregnet overskud i virksomheden i år, eller kan det også automatisk blive modregnet min A-indkomst? Det fremgår ikke af forsudsopgørelsen, så måske er der en rubrik jeg ikke har udfyldt?

Skatten trækkes via min skattepligtige A-indkomst. Den er ifølge opgørelsen beregnet til (60.212).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39

jeg kan ikke svare uden at være logget ind som dig og det vil jeg naturligvis ikke. Jeg har ikke en mulighed for at kende hvad du har af fradrag ud over personfradrag osv men du kan se det hele ved at logge ind i skat dk - og hvis dine fradrag ink. personfradrag er 61651 så får du jo ikke skat ved at tjene 60212 - du kan bare ændre de 60212 til f.eks 72651 og så skal du kunne se om du nu ca skal af med 4.400 kr i skat - du trykker bare - beregn konsekvens" så sker der intet med din skat, det gør der først hvis du bagefter også vælger godkend

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 20:05

Tusind tak - den "konsekvens" funktion må jeg straks tage et nærmere kig på. Smart. God fredag :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)