Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor fra UK - skal vi starte et Ltd.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 
Jeg er i forvejen på Amino - men har valgt, at lave dette indlæg med et andet brugerlogin, da jeg gerne vil holde det adskilt fra min "normale" profil indtil, at vi har fundet den rigtige løsning med vores investor.

Vi arbejder tæt sammen med en stor og respekteret virksomhed i UK. Virksomheden er ejet af en familiær kapitalfond, som samtidig investerer i forskellige projekter, der lover gode afkast

I Dk har vi et ApS. Vi er godt igang - men kan kan vokse endnu hurtigere, såfremt at vi får en investor på banen. Hér er ingen mere nærliggende end vores engelske samarbejdspartner, som vi er godt inde "under huden" på. Tillid mv. er som det skal være. Englænderne er interesseret, og kan se idéen i at investere i os. 
Tal mv. er vi også på plads med. Budget osv. Det hele er stort set proforma godkendt. 

MEN - vi har behov for at processen går stærkt. Dog forsinker "teknikaliteterne" processen. Englænderne er kun vant til, at sælge udenlandsk - men ikke vant til, at drive et selskab i DK. Derfor skal de naturligvis have en hel del ting på plads rent juridisk, så de sikrer deres virksomhed, at vi ikke "løber" med pengene.

Vi tænker nu, at processen kan gå noget hurtigere, hvis vi ligger et forslag på bordet, der lyder at de opretter et Ltd. i UK, som vores ApS ejer 50% af - herefter oprettes en filial i DK, som driver deres aktiviteter i Skandinavien. 

Kære Amino-folk, som måtte have et professionelt kendskab til en sådan problemstilling - kan I hjælpe med inputs ?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

entrepreneur_dk:
Vi tænker nu, at processen kan gå noget hurtigere, hvis vi ligger et forslag på bordet, der lyder at de opretter et Ltd. i UK, som vores ApS ejer 50% af - herefter oprettes en filial i DK, som driver deres aktiviteter i Skandinavien. 

Hvis jeres marked er Danmark ville jeg aldrig vælge at drive virksomhed som filial af et engelsk firma.  Du vil vil efter min mening kunne blive hæmmet markedsmæssigt.

Hvis det drejer sig om at skabe tryghed hos en investor ville jeg overveje at I foreslog I fællesskab at få et  - også i UK - kendt revisionsfirma til at lave et notat om hvordan et setup kan laves optimalt for alle - og herunder hvad et dansk aps betyder for jeres investor

/Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)