Det er intrresant at du lige nævner dette, og tak for dit råd.
Jeg kan informere at jeg laver en kontrol på firmaer idag - og vil give dig ret der forfindes klamhugger i alle brancher som du nu har beskrevet, og også i rengøringsbranchen. Men vil herefter også gerne informere dig om at der er også mange servicefirma som har rene linjer.
Er det noget snavs så er der helt sikker dårlig omtale på nettet af dem ;-)
Er der ikke noget og finde er det som regl ikke så skidt endda..
Det er helt sikkert en rigtig god grund med et hurtigt "background check", men det er min erfaring, at der desværre ofte ikke er noget at finde, selvom der er en masse "snavs" om vedkommende.
Det kan være det ikke ligger så højt i søgeresultaterne grundet der er lavet noget reputation management. Det kan også være at vedkommende har opereret under et dæknavn eller andet navn tidligere.
Flere af dem der laver virkelig klamphuggeri, er desværre godt klar over "google-effekten", og tager derfor dette seriøst.
Det er selvfølgelig klart at vil man snyde kan man gøre det og gerne igen og igen..
Der er jo selvfølgelig dem der bruger forskellige navne. Michael den ene uge og thomas næste uge.
Man kan også tjekke hvem der har registret domæne og se om der kommer et navn frem eller kun firmanavn, vil sige dem hvor det er anonym nok skal tjekkes en ekstra gang ;-)
Men ja vil man snyde kan man jo altid og man skal selvfølgelig ikke sidde flere dage og tjekke alt på nettet, men man kan vel også hurtigt fornemme om man følger sig tryk ved lige dette tilbud..
Få altid tilsendt matriale og kan dette ikke lade sig gøre ja så er det bare farvel og tak..
Ja der er ikke noget nyt i, at man kan Google og søge på Amino. Men netop hvad med dem som ikke står der ?
Endvidere er der mange virksomhedsformer/selskaber der "beskytter" hvilke personer der står bag ved. Endvidere har mange diverse "stråmænd".
Men kom med gode forslag til, hvordan vi alle kan få alle personoplysninger i forbindelse med diverse virksomheder. Dette kunne spare mange for mange ulykker.
Problemet ligger jo også i man nemt kan oprette et engelsk selskab som så køber og ejer det danske selskab og så videre.. Så er det jo næsten umuligt og finde dem der virkelig gemmer sig.
Igen alle kan snyde og blive snydt..
Vi kunne jo lave et forum, med selskaber og personer der snyder andre, men igen, man når jo aldrig ud og "fange" dem alle.
Se og kom ud af den aftale. Det har jeg nævnt overfor dig tidligere. Du kan gøre det med henvisning til aftalelovens § 36. Der sker dig intet andet at du temmelig sikkert bliver truet med et sagsanlæg fra Mediadirekt.
Men det kan du roligt sidde overhørigt, og for den sags skyld har du også masser af vidner herinde (tidligere kunder og ansatte). Lad dettte råd også være til andre.
Man kan ikke som erhvervsdrivende sælge ydelser, der ikke er iorden, uden det har konsekvenser.
Jeg imødeser nu med spænding et kopi at din opsigelse til Mediadirekt. Og se så og få gjort det.
Hold da op, har du lige opdaget smiley funktionaliteten? Lidt nedreguleret brug ville være at foretrække, du strør dem jo omkring dig som en teenage tøs i en SMS. Det bliver besværligt at læse.