Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsret - Hvad kan jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det her er lidt off-topic men tænkte der ville være nogle kloge erhvervsret-hoveder herinde der evt. kunne svarer på mit spørgsmål. 

Jeg var en af dem der fik tilbagetrukket sin iphone 5 hos Apple pga. deffekt batteri. Man kunne så løbende holde sig opdateret ved at ringe ind til Elgiganten i mit tilfælde. Jeg får derfor første gang af vide at jeg får en hel ny Iphone 5 tilbage og der skulle bare laves noget juridisk før at jeg kunne hente den. jeg ringer 2 dage efter og får bekræftet at det er en ny jeg får med film over så den står som ny. 

I går får jeg en besked om at min gamle telefon er lavet og den er klar til at blive hentet. Jeg ringer ind og klager og det lød som om de godt kunne se jeg var blevet lovet en ny. 

Mit spørgsmål er så bare, om man kan kræve en ny som jeg jo er blevet lovet op til flere gange eller hvilke muligheder har jeg - hvis overhovedet nogen?

Håber det er til at forstå ellers er i mere end velkommen til at spørge :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

erhvervsret må betyde den er købt som firmakøb og så er forbrugerombudsmand udelukket, men selv som privat vil mit svar være:

Hvis du har det skriftligt at du var lovet en ny, så stå fast på det. Hvis du ikke har det, og forretningen ikke vil anerkende løftet, så har du ikke en sag du kan trække i domstolene, nu hvor du har fået din telefon udbedret

Butikken har formentlig støttet sig til apple eller deres folk og har troet der kom en ny, men når den gamle er OK nu ville jeg lade sagen hvile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på at det nogensinde vil kunne komme til at betale sig at kæmpe for.

Men det med at du ikke har det på skrift, ville man kunne løse at løse ved at sende en email, og skrive at som aftalt over telefon den og den dato, så blev jeg lovet en ny telefon. Hvordan kan det være at i lovede dette, når jeg nu har modtaget min gamle telefon. Hvis du så er heldig, vil de komme med et svar på dette, hvor svaret giver indtryk af at de indrømmer at have lovet det.

Men selv med skriftlig bevis for at du er blevet lovet en ny, så vil det jo ikke kunne betale sig at gå videre med.

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal i have! 

jeg vil prøve at gøre som du siger Emil, fordi jeg ringede til konkurrence og forbrugerstyrelsen (tror jeg det hedder) og hun fortalte at telefon samtale og skriftlig aftale binder lige meget, dog er det svært at bevise, så hvis jeg kunne gøre det på den måde du skrev, så ville det hjælpe mig meget.
 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)