Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte til USA - Beholde APS i DK

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg håber lidt på at nogle kan hjælpe mig med dette emne

Mig og konen overvejer krafigt at flytte til USA og starte en tilværelse derovre og samtidig bygge en forretning op.

Ideen er, at beholde min nuværende forretning i Danmark (APS-Firma) da jeg ville kunne styre en stor del af denne fra USA.

Derved ville jeg også kunne bibeholde en nogenlunde stabil indtægt mens jeg bygger noget nyt op i USA.

Jeg er klar over, at jeg nok bliver dansk skattepligtig af det arbejde jeg laver i mit Danske APS men det er heller ikke et skatte-ly jeg er ude efter.

Visum osv. tror jeg vi har rimelig styr på, så det er ikke den største barriere lige pt. 

Men en ting som skræmmer lidt er, at jeg kan se, at jeg højst sandsynlig vil blive beskattet ved fraflytning af mine aktier i mit Danske APS (havelågebeskatning).

Det er jo på godt jysk rigtig træls da jeg i værste tilfælde kan komme til, at betale rigtig meget skat af den værdi mit Aps har.

Lad os sige, at aktierne i mit Aps bliver vurderet til 500.000,- så er det jo rigtig mange penge jeg skal af med, hvis de bliver beskattet. 

Er der nogen der har erfaring med dette eller som kan komme med nogle gode råd til, hvordan man kan gøre det smartest muligt ?

Jeg håber I kan hjælpe..

Mvh.

Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget overordnet mener jeg at huske, at du kan søge om henstand med betaling af skatten på aktieavancen, således at denne forfalder i takt med, du afhænder aktierne.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)