Hej. Jeg har en lille udfordring med, at bogføre et udlæg i dinero. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og ifm en opgave har jeg haft et udlæg for kunden (som jeg har kvitteringer på) Men hvordan får jeg det til at fremgå af den faktura jeg skal skrive til kunden ? Jeg har skrevet ydelsen på med timer og det giver så et beløb som længere nede bliver pålagt moms. Men det udlæg jeg har haft skal jo retur til mig igen uden at der bliver pålagt moms og uden at det bliver en del af det som skal beskattes senere. Hvordan håndterer man det ? Både mht at skrive det på fakturaen og til at bogfører det. I princippet svarer det jo til, at jeg giver dem kvitteringerne og får pengene i hånden og sætter dem retur på min konto. Uden det behøver at fremgå nogen steder, da det hverken vedrører moms eller skat. På forhånd tak |
du må ha det på en egen faktura og det skal bogføres også på særlig konto for udlæg. I princip skal det fremgå af regningen af det er ting du har betalt for kunden, så jeg mener kundens navn normalt skal fremgå af den faktura du har betalt ved udlæget
http://www.tax.dk/jv/da/D_A_8_1_1_3_3_2.htm
Alternativt kan man vel altid bare fakturere det nøgne beløb og lægge moms på da kunden jo så kan trække momsen fra og derfor ikke får en ekstra udgift
vh John H