På trods af 15 års IT-brancheerfaring, er jeg egentlig aldrig stødt på dette spørgsmål selv. /Nis |
Det er egentlig et interessant spørgsmål. Jeg har heller aldrig tænkt over det :) Jeg tror, at jeg ville bruge vi. "Jeg" giver en virkningsmåde som om, at det faktisk er en kedelig mand efter arbejde der ejer virksomheden, og ikke rigtig kan finde ud af, om det er en virksomhedshjemmeside eller han vil bruge den til at have billeder af sin hund og sin kone på siden. Firmanavn virker sgu arrogant - så skal man skrive "Vi, firmanavn" første gang på siden, og derefter "vi". Dog vil jeg sige, at hvis man har et personligt firmanavn - et, der fanger læseren - så kan det ofte være lige så godt som "vi". Jeg vil dog ikke råde dig til at skrive: "I Nis Hansen Jensen & co Holding, har vi det indtryk, at hvis man formår at være på et personligt plan med kunden, blablabla"

"Vi" virker i mine øjne også proffesionelt - og som du siger - øger det psykologiske indtryk af størrelsen. Når alt kommer til alt, mener jeg, at "vi" er det eneste rigige, medmindre man i sin markedsføring lægger megen vægt på, at det er et enkeltmandsfirma. Eksempelvis "Min tøjbutik" - så ville det i nogle tilfælde kunne styrke, at man bruger "jeg" i stedet for "vi". Alt i alt kan jeg sgu ikke afklare det for dig - der er sandelig argumenter både for og imod for alle valgmulighederne, og jeg vil vurdere det fra website til website i stedet.