Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konventeringsgrad

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Jeg er forholdsvis gørn i e-branchen og bliver stadig lidt klogere hver dag.

Jeg har haft min shop i snart 3 mdr. nu og jeg vil gerne høre om min salgs konventeringgrad er helt hen i vejret eller om det er ok.

For hver gang jeg har 1000 unikke besøgende har jeg ca. 9 salg. Jeg synes selv det er for lidt, og arbejder meget på at øge den.

Hvad er jeres erfaringer, jeg jeg på vej mod bunden, eller er det meget normalt i starten?

Min shop hedder www.ifume.dk og jeg sælger parfume produkter.

Tror I det vil hjælpe på konventeringsgraden at udvide sortimentet med deodoranter, makeup og hudpleje?

Jeg ser frem til at modtage jeres svar.

Med venlig hilsen

Anders Yde
Ifume.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:52

Hej Anders.

1% er helt normalt.

Jeg ville kikke lidt mere på hvilke kanaler folk kommer fra da det er min erfaring, at der er kæmpe forskelle i konverteringsgraden når man kikker på hvordan du har fået dine besøgende.

Så du skal i gang med at trace alt, hvad der foregår.... incl. hele turen igennem din shop.

Venlig hilsen, Christian

PS: Bortset fra det, så kunne jeg ikke finde min foretrukne...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:12

Hej Anders

Først vil jeg da lige sige at jeg synes det er en virkelig flot og professionel shop du har stablet på benene. Flotte billeder og et meget seriøst og lækkert udtryk - en shop som den ville jeg helt sikkert gerne handle i :·)

For det første tror jeg at tiden også har noget at sige. Mange går flere gange ind i en shop og oser før de køber - så jo flere besøgende du med tiden får - jo flere vil også kende din shop og vende tilbage når de har brug for noget.

Derudover tror jeg det ville være godt at forhandle noget man ofte løber tør for. Det er eksempelvis deodoranter og for mit eget vedkommende i høj grad hårprodukter.... løber altid tør og har ikke tid til at få det købt. Her tænker jeg de stylingsprodukter fra frisørerne, eks. Paul Mitchell, Sebastian osv.

Make-up ville jeg personligt købe i butik - medmindre du netop forhandlede det mærke jeg altid bruger. Ville ikke prøve noget nyt udfra en netshop.

Det samme gælder hudpleje. Men hvis du kunne få forhandlingen af de mest solgte mærker, kunne det også være en mulighed.

Og så er det bestemt afgørende hvad Christian skriver - at finde ud af hvor dine salg kommer fra. Derudover kan jeg også anbefale dig kun at annoncere hvor din præcise målgruppe er samt at bruge AdWords på dine mærkers navne (det giver et godt salg da kunden ved hvad han eller hun vil have). Nyhedsbreve sælger rigtig godt - så med tiden når du får mange tilmeldte er dette også godt. Jeg kan dog IKKE anbefale dig at købe emailadresser uanset hvordan de indsamles... Jeg har testet - og det giver ikke noget salg af nogen værdi - hos os i hvert fald. Så saml dem via dine kunder og dem som kommer til din shop på besøg. Det er ikke mængden som tæller her - men kvaliteten af adresserne :·)

Held og lykke med det - det skal nok blive rigtig godt :·)

Mange hilsener Helle 

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 20:23

Fik lige en lille skæv tanke - holder sikkert ikke ... men hvad fanden.

Lav en aftale med tre lækre tøser og tre lækre mænd som hver måned anbefaler deres ynglingsduft til deres "partner", så kan man søge lidt inspiration. Lige nu får man kastet ufatteligt meget i hovedet på forsiden ...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 20:49

en ide mere: lav et system hvor man kan tilmelde sig med sin emailadresse og dato'en på sin kone/kæreste's fødselsdag - og dermed tilmelde sig om at få tilsendt en »reminder« mail en uge før dagen.

Mange hilsener Helle 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:29

Eller hvad med en diskret udseende side man kan printe ud med alle varerne som man kan få kæresten til at krydse ønsker af på. Bagefter kan man så oprette en huskeliste på hjemmesiden. Jeg selv ender altid med ikke at kunne huske lige hvilket mærke det er hun ønsker sig.

Eller fx. en SMS service hvor man fx kan sende søgeordet burberry, og så modtage en SMS på pris og navn på jeres Burberry produkter. Denne service kalder i "lufthavnschecker". Årsag: Folk står i parfumeshoppen i lufthavnen på vej hjem fra forretningsrejse, og tænker de burde købe noget billigt parfume. Hvis de nemt kunne checke at jeres priser er billigere, ville de købe dem på nettet istedet (hos jer). Konceptet alene kan skaffe jer gratis omtale i medierne for innovativ tænkning.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:07

Her kommer en lille svada:

* Jeg syntes det grafik du har lavet i hver side af shoppen giver et forvirret indtryk.
* Der er mange ord du skriver i to ord der bør skrives som et ord. Detil en del stavefejl.
* Fortæl hvor meget man sparer på hver enkelt vare, det glemmer du helt og det betyder meget.
* Gør mere ud af at du sender hurtigt.
* Der er ingen omtale af dine produkter. Du sælger livsstil, så du skal skrive nogle fede tekster der sælger!
* Du er først "Du" med folk og når de skal betale er du "De". Drop De, Dem og Deres.
* "Gå til bestilling" "Næste" m.m. bør ikke være rød da det er en advarselsfarve.
* Du beder om mange oplysninger som "Tlf", "Notat", "Rabatkode", "Nyhedsbrev", "Hvor har du hørt om Ifume.dk?" skær lidt ned på det.
* Du skriver også "Evt. Notat", men kun "Rabatkode" på den måde indikerer du at man skal have en rabatkode for at købe og det forvirrer folk. Dertil vil mange blive ærgelige over at andre kan få rabat, så omdøb evt. rabatkode til noget andet.
* Oversigten i toppen af butikken over mærker er ikke klikbare, lad hver enkelt mærke være link til omtalte parfume.
* Drop søgemaskinen, den er for dårlig og du har ikke behov for den.
* Lad være med at skrive at forretningen er ny, det er ikke et plus.

Fixer du alle de ting jeg har skrevet, så vil jeg godt vædde en flaske god whiskey på at din konvertering stiger til mere end 2 %.
Så læs nu den E-pusher du har købt, der står det hele i + lidt mere.

Dbh Martin

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 08:05

Det bliver spændende :·) Hvis du ændrer ovenstående uden at ændre andet - så skriv lige igen om et par uger så vi kan høre om du har vundet en flaske whisky..... det er jo ret interessant om der ikke skal mere til end det...

Mange hilsener Helle

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:05

Hej

Tusind tak for mange gode svar på mit indlæg.

Til Christian
Jeg bruger Google Analytics til at se hvordan de besøgende bruger min side og det fungere rigtigt godt. Lige ledes er der en god funktion i DanDomain Webshoppen som jeg bruger. Der gør det muligt at se hvor de enkelte ordre kom fra.

Til Helle 
Tak, det var et fedt indlæg. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle springe ud i makeup eller deodoranter. Men nu har købt for 12.000 kr. deodoranter til levering sidst i november, jeg håber du kommer og køber en ;-)

Jeg har en rigtig god konvetering på mit nyhedsbrev på 8-10% så jeg er efterhånden ved at have stor samling emailadresser nu. Men hvor ofte er det ok at sende et nyhedsbrev? Jeg sender normalt vis et hver 2. eller 3. uge. Men altid med et godt tilbud. Det kunne f.eks. være halv pris på fragt.

Til Kristian Sørensen
Kanon idé med bedømmelser fra flotte unge mennesker. Den vil jeg arbejde videre med... Har du forreste fået den mail jeg sendte til dig få dage efter du guidede mig i Google Analytics? Prøv forreste lige at søg på "billig parfume" på google - før fandtes jeg ikke på de 10 første sider, nu ligger jeg nr. 4. Tak for hjælpen ;-)
Mener du der er for meget information på forsiden?

Til Jesper Jørgensen
Et par rigtig gode forslag. Desværre er jeg bundet op på de funktioner der er i DanDomains webshop, og jeg kan ikke selv andet en HTML til husbehov. Så jeg kal have eksterne programmører til at lave det og det bliver desværre for dyrt.

Til Martin
Tak for din lille svada :-) Jeg vendte den sidste side i E-Pusher 2.0 få dage efter jeg modtog den. Og det blev til en liste på 42 punkter så der er masser at tage fat på - og nu kom der lidt mere. Nu vil jeg rette det fra dit indlæg først og så vil jeg se frem til en konveteringsgrad på 2%

Med venlig hilsen

Anders
Ifume.dk

Fra Slangerup
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 31
Fra  Skrevet kl. 18:01

Effektiv Markedsføring:

Hej Anders.

1% er helt normalt.

Jeg ville kikke lidt mere på hvilke kanaler folk kommer fra da det er min erfaring, at der er kæmpe forskelle i konverteringsgraden når man kikker på hvordan du har fået dine besøgende.

Så du skal i gang med at trace alt, hvad der foregår.... incl. hele turen igennem din shop.

Venlig hilsen, Christian

PS: Bortset fra det, så kunne jeg ikke finde min foretrukne...

Hej Anders, Christian og øvrige Amino'er,

Jeg læste med stor interesse dette indlæg, da jeg altid er interesseret i input for tracking og øgning af konverteringsgrad.

Christian, du foreslog helt konkret, at Anders skulle i gang med at tracke hele kundens tur igennem butikken, hvilket jeg er helt enig i, men kan du (eller andre Aminoer) anbefale et/flere trackingsystemer?

Jeg kender selv kun ét, Traceworks, hvilket pt. nok er lidt "overkill" i forhold til vores behov og i øvrigt heller ikke helt billigt.

Dbh Claus

Claus Jesper Jensen Entusiastisk iværksætter indenfor rejse, medie- og mobilebranchen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)