Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Injurier

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa....   lidt brug for hjælp...

Må et firma gerne " rakke" et andet firma godt og grundigt ned på sin egen hjemmeside, altså med medfirmanavn og med ejerens navn ??

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, er injurier jo noget en person eller virksomhed siger om en anden person eller virksomhed, uden at have hold i det de siger.

Men som du fremlægger det, så vil jeg mene nej. Men vent hellere på en eksperts mening :) 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det må man ikke.

Fra Viborg
Tilmeldt 15. Jan 12
Indlæg ialt: 15
Fra  lisejur.dk IVS Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet et gæsteblogindlæg om grænserne for, hvad man må finde sig i - du kan finde det lige her: http://www.mindmill.dk/mindmill-bloggen/darlig-omtale-i-sogemaskinerne/

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis noget er injurierende er det noget der ikke har hold i virkeligheden. - Så så længe man holder sig til sandheden, og har beviser for denne, så er det ikke injurierende.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er som udgangspunkt nej. Det følger af markedsføringsloven paragraf 1 og 3 at man ikke månuve vildledende markedsføring. Hvis man fremfører påstande om at ens produkt/ydelse er bedre end en anden virksomheds så skal det kunne bevises fuldstændig håndfast.

Hvis du ser reklamer kan du se, at det er enddog meget sjældent at virksomheder tør sammenligne sig med andre navngivne virksomheder af frygt for at få skudt i skoen, at det ikke passer.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En person der har en fotografisk  virksomhed ( som jeg også har )  skriver på hans hjemmeside at han på det kraftigste vil fraråde folk at brug mig og mit firma !!   Og anbefaler en af mine kollegaer i stedet...   

Han har set sig godt og grundig sur på mig...  åbenbart..

Syntes bare det er en mærkelig og meget uprofessionel måde at agere på, og uden det på NOGEN måder ødelægger noget for mig, er det da skide træls sådan en " hat"  skal skrive sådan noget...

Hvad kan man gøre ved det ??

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

lars p:
Hvad kan man gøre ved det ??

Få fat i en advokat som kan stævne vedkommende!

Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Tranquebar Copenhagen APS Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Markedsføringsloven gælder for dig og ham, da I er private erhvervsvirksomheder.

Erhvervsdrivende omfattet af denne lov skal udvise god markedsføringsskik under hensyntagen til forbrugere, erhvervsdrivende og almene samfundsinteresser, jf. Markedsføringsloven §1.

Dette kan f.eks. være handlinger, der er særligt:

1. Usømmelige, herunder diskriminerende eller med mangel på socialfølelse

2. Påtrængende eller overrumplende

3. Udnyttende eller snyltende

4. Generende eller krænkende

Jeg skal se det præcise han har skrevet, før jeg kan sige om han gør noget han ikke må. Men hvis han på det kraftigste vil fraråde folk, at bruge dig og dit firma uden at skrive mere og uden yderligere belæg. Så vil en dommer finde det usømmeligt, påtrængende, generende og krænkende (det gør jeg).

De sanktioner en retssag vil føre til er erstatning efter dansk rets almindelige regler, jf. Markedsføringslovens §20 stk. 2. ellers kan han straffes med bøde.
Dansk rets almindelige regler (erstatning uden for kontrakt) siger blandt andet, at du skal kunne dokumentere at der har været et tab, der skal være sammenhæng mellem den skete skade og det at han skriver noget negativt om din virksomhed. F.eks. hvis du kan få en kunde til at skrive "jeg valgte din kollega/ham frem for dig, fordi han skrev dét på hans hjemmeside".

Skriv til ham og fortæl han skal slette det. Ellers skriv en besked til mig, så skal jeg vise ham hvor det står i lovgivningen. Hvis han stadig ikke har fjernet det, skal man bruge forbrugerombudsmanden.

Håber du blev afklaret.

Med venlig hilsen
Magnus Skyt Høj

________________________________________________________________________________________________________________________________
Injurier er noget andet. Det betyder æreskrænkende, dvs. man må ikke skrive noget nedværdigende om andre mennesker. Her bruger domstolen oftest dsn.dk til at finde ud af om de brugte ord er æreskrænkende.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)