Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan læser google o oe og ø?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 188
Fra  Eva Gøttrup Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige ændret min forretnings hjemmeside og flyttet den over til et site i mit eget navn.

Det nye site hedder evagottrup.dk http://www.evagottrup.dk/

Beslutningen om det, er taget udfra at det firmanavn, jeg havde før kunne virke forvirrende for nogen af mine potentielle kunder.

Nu har jeg lige siddet og lavet lidt SEO på det og støder så ind i det der med o/oe/ø,  når man søger på mit navn Eva Gøttrup.

Hvordan skelner Google? Vil det være en fordel at lave et ekstra site, der skulle hedde evagøttrup.dk og så redirecte eller har det ikke reelt den store betydning. Eller skal jeg oprette evagøttrup.dk og så flytte alle mine aktiviteter derover?

Hvad er fordele og ulemper ved at have en webadresse med ø i? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 188
Fra  Eva Gøttrup Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså for lige at uddybe kan jeg f.eks. ikke lave en page-url, der er helt identisk med mit keyword, hvis der står Eva Gøttrup i keywordet

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eva,

Du har valgt den helt rigtige løsning ved ikke at have "ø" i dit domæne navn.

Du kan med fordel også købe domænet med "ø" og så 301-redirecte det til dit hovedsite, men det vil ikke have en effekt på din synlighed. Tilgengæld kan du fange de besøgende, der skriver dit domæne med "ø".

Hav en rigtig god dag!

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)