Med mindre man sender en montør med ud, samt tager rundt på kontrolbesøg løbende, så bliver det sgu en halv vanskelig opgave at sikre at folk ligefrem også hænger maskineriet op. :-)
Ideen er dog god alligevel. Potentialet for presseomtale er stort og dermed også eksponeringen for de involderede/sponserende virksomheder.
Man kunne jo lave det sådan at en virksomhed kan sponserer en bestemt beløb, svarende til x antal alarmer. CSR (corporate social responsibility) er jo meget oppe i tiden, så mon ikke forskellige forsikringesselskaber, redningstjenester og andre store organisationer gerne vil poste lidt penge i sagen.
På en side skal der selvfølgeligt listes alle dem som sponserer projektet. På forsiden skal der stå hvem der har sponseret de alarmer der uddeles lige nu.
Dertil skal der et brev med i pakken, hvor sponsoren har mulighed for at ønske modtageren alt godt fremover i deres nye sikrede hjem.
Man skal sørge for at sponsorne bliver omtalt i det pressemateriale der kommer ud.
Sponsorne skal selvfølgelig have mulighed for at "blære" sig med det på deres eget website.
Hvis man tager ud i landet, på messer fx og viser projektet frem, skal sponsorne selvfølgelig have mulighed for at komme med og "sælge" deres varer.
Som jeg ser det (eller i hvert fald har tænkt situationen i overstående) så skal der satses på større virksomheder som kan smide et anstændigt beløb i sponsorart for at få "Guldpakken" med de overstående pomoveringsmuligheder. Man skal dertil huske at sikre, at der er en kontekst i hvad den enkelte sponserer og hvad denne får igen. Hvis Store Forsikringskoncern giver 200.000 og lille tømrevirksomhed giver 20.000 skal førstnævnte selvfølgelig føle at denne får mere ud af det, eller mister man dem...
Selve projektet behøver som sådan ikke være det aller mest vanskelige at få på benene. Der skal bruges en ret simpel shopløsningen som kan håndtere én vare - dog gerne automatiseret således at shoppen selv ved hvem der sponserer den aktuelle brandalarm og kan tilpasse ordren derefter.
Pakningen kan også laves ret simpel, hvis bare ordrenotificering er lavet rigtigt. Der skal printes en ordreseddel på noget papir hvor en del af det er klistermærke hvorpå adressen printes og derefter let kan overføres på pakken. Med lidt held vil PostDK måske sponsere porto til projektet (men det bliver en halvgrum opgave at finde frem til hvem i organisationen som bevillige sådan et sponsorat).
Gennem Amino kan du med garanti finde:
Advokat som sponserer oprettelsen af en non-profit organisation.
Bogholder/revisor som sponserer udførelsen af regnskabet.
SEO-mand (m/k) som sponserer siden i top af søgemaskinerne.
Diverse andre hjælpere.
Tekstforfatter som sponserer et par pressemeddelelser
Trykker som leverer ordrepapir og andre sjove ting der skal bruges.
Jeg vil personligt gerne hjælpe til med projektledelse og markedsføring, og jeg kender måske også en programmør som kan lokkes til at lave en ret simple shop.