Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubli.com - er det for godt til at være sandt for en foreninger?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

En anden ting som får mine røde lamper til at blinke, er at man får et Dubli debitkort. Hmmmm hvor kan jeg lige bruge dette ud over på siden? 

i samtlige butikker i verden og hæveautomater der modtager Mastercard. Svar nok ? 

venlig hilsen Christian

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Ønsker vi egentlig at gøre vores træner/lederer til salgspersonale for en gruppe virksomheder der absolut ingen tilknytning har til klubben på en baggrund hvor vi ikke ved om vi får 100,- eller 1000,-

For en ting er jo sikkert, det skal sælges til alle medlemmer og forældre hvis der skal falde en mønt af til klubben.

Ja der skal handles før der falder mønt af....hvor har du ret. 

Trænere/ledere bliver ikke salgspersonale for fremmede butikker, da systemet baserer på samme idé som hvis du er privatkunde (igennem dubliportalen) forskellen er kun at foreningen tjener også "cashback" udover den handlende.

om foreningen kun får 100.- eller tusinde, kan vel være ligegyldigt hvis den anden mulighed hedder NUL kroner..

venlig hilsen Christian

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

afhængig a, hvor meget du handler for..

venlig hilsen Christian

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Foreningsspørgsmål:
Alt i alt lyder det næsten for godt til at være sandt, men samtidig kunne sælgeren også vise at AaB fodbold og White Hawks ishockey er med på konceptet, hvilket gør at jeg får en lidt større tiltro til konceptet.

Kontant har også været ret vilde med Dubli, men det var mest fordi der var så mange der bittert fortrød at de havde ladet sig lokke med. Og det gav forbandet godt TV hvor der ikke var nogen tvivl om hvem der var gode og onde.

Personligt, ville jeg aldrig selv røre den slags, jeg mener at det er at tjene penge på andres naivitet. Men mit bedste råd er at skaffe en pæn sjat relevant info, derudfra denne sin egen mening.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Kontant har også været ret vilde med Dubli, men det var mest fordi der var så mange der bittert fortrød at de havde ladet sig lokke med. Og det gav forbandet godt TV hvor der ikke var nogen tvivl om hvem der var gode og onde.

Personligt, ville jeg aldrig selv røre den slags, jeg mener at det er at tjene penge på andres naivitet. Men mit bedste råd er at skaffe en pæn sjat relevant info, derudfra denne sin egen mening.

Hej Lundsby.

Jaja, Kontant var helt vilde i varmen, ligesom den luft de kom med. spørgsmål: hvorfor tror du den "kære" Kaare Quist nu læser nyheder i stedet for stadig at være vært ? måske fordi han lugtede en god historie, og helt glemte den rene journalistiske linje om at sætte sig ind i sagen.

Det er nemt at fordele godt og ondt i tv, det svære er at få skilt fårene fra bukkene.

Om der var mange der fortrød, må du godt komme nærmere ind på for hvor mange ER mange ? (se ordlyden i følgende:" jeg har mistet HALVDELEN af min besætning af høns!!" det var dog grusomt...hvor mange har du haft ?.. "to.." ) 

for det var netop to (!) "herrer" som troede de mistede en masse penge, men sandheden viser sig bagefter i form af uvidenhed.

For havde de nu sat sig ind i tingene (jeg tillader mig at citere dig:" ..at skaffe sig en pæn sjat relevant info.." ) ville de have vidst hvordan det hænger sammen.

og hvad Kontant IKKE viser, er at Michael Hansen har tilbudt dem at de skulle komme til ham, for så ville de se på sagen og få misforståelser fejet af vejen...men dette må jo ikke være fordi det gør historien mindre interessant, så bliver det bare holdt helt væk fra befolkningen.

at tjene penge på andres naivitet ville jeg ikke kalde det, for det er ren forretning: du køber noget, får en procentsats tilbage, og jeg tjener en procentsats (som løn ?? ) for at have vist dig, hvordan du skal gøre for netop at få penge tilbage...

mvh. Christian

ps. jeg var i odense dengang.

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian

Prøv nu at læse hvad jeg skriver helt, inden du flår en del ud af en sammenhæng og blindt kommenterer en smule enøjet med, kan jeg se, med stor kærlighed til Dubli, for paraderne er da i den grad oppe.
Men vil da gerne forklarer dig hvad der menes.

I klubbens optik giver det mere mening at lave aftaler med lokale virksomheder som i forvejen har tilknytning lokalt og aktivt i klubregi. Dette i stedet for at bruge tiden på mellemled som Dubli og virksomheder der aldrig nogensinde vil bruge så meget som 5 minutter eller en bøjet 5 øre på klubben.

Her giver det ikke mening for klubben, at gøre frivillige til salgspersonale for en virksomhed (Dubli) som med alt mulig respekt, virker en smule ulden i kanten. Der kommer jo sjældent røg uden der er et lille bål et eller andet sted. Det er jo ikke helt uden grund at når man Googler "Dubli fake" så får man over 100.000 hits og det tager under 2 sekunder at google sig frem til den ene kedelige sag efter den anden herunder også sager vedr. vildledende markedsføring osv.

Og nej det er bestemt ikke ligegyldigt for idrætsklubber, hvordan indtægterne hentes ind. Her er der i høj grad tale om moral og etiske forhold som de fleste klubber har en helt klart defineret og beskrevet forhold til. Her vil og kan vi ikke gå på kompromis. 

Der er mange måder at tjene penge på og jeg tror bare grundlæggende at vi har en meget forskellig opfattelse af hvordan og med hvilke midler dette gøres.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, selvfølgelig er paraderne oppe :) i begge mine øjne gør du sagen mere kompliceret end det i virkeligheden er. Ser du, princippet i dubli er at, hvis du som privatperson handler privat (i den netshop du alligevel (!) ville have handlet i) så får du en procentsats tilbage. færdig, bum. når du som privatperson, handler igennem foreningens Dubliportal, så får både du, og foreningen en procentsats tilbage. færdig bum. 

vedrørende etik, er det da netop etisk forkert, at holde en potenciel passiv indtægtskilde væk fra en forening... hvorfor ikke tjene pengene hvor de er ? på nimpel nethandel. Der er ingen salgspersonale for du gør som du plejer, bare med det in mente, at foreningen også får lidt.

og det du kalder uldent er væk nu, anno 2014. de har lært hvordan man skal opføre sig. ellers er det ikke muligt at kunne søge om børsgang.

jeg siger jo ikke, at lokale virksomheder ikke skal støtte, lad nu bare foreninger får al den støtte de kan få..

Det er en af milepælene i dublis historie, netop at gøre noget godt, og her er en mulighed.

Måske i har fået det forklaret forkert, og derfor er man mere tilbøjelig til at sige nej tak. 

Alfa Romeo har også (haft) et total dårlig omdomme, og alligevel bliver der solgt biler endnu ;).

men det er de tre faser et firma skal igennem og vi er godt og vel 80 % igennem 2. fase (den med bekæmpelse).

mvh. Christian

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)