Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af erstatning for Aps

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsinvestor:
Tjaah, jeg vil hellere have en revisor der tør stille spørgsmål end en revisor, der "putter med tingene".

Hvis det var mit Aps ville jeg ikke sove trygt hvis min revisor stillede et spørgsmål, som kan findes i en lærebog om elementær bogføring på handelsskolen. Men sådan er vi så forskellige. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06

Henrik Koudahl:
Bortset for det - så svarede Tonny vel egentligt på dit spørgsmål. Du skal betragte inventaret som solgt til et beløb svarende til den erstatning som du har fået. Differencen (tab/gevinst) i resultatopgørelsen. Hvis der er købt nyt inventar skal du behandle det som en nyanskaffelse.
som sjovt nok svarer ret godt til mit første svar TROR jeg - men problemet her er vel titlen. Alle - inkl. min hund der nu er 14 år - kan kalde sig revisor. En autoriseret ville næppe behøve spørgsmålet. Problemet er jo at revisor i titlen er en slags adelsmærke som får prisen op sammen med tilliden. Jeg gentager mig selv  Jeg fatter ikke at revisorforeningen og det offentlige ikke har fået den titel beskyttet

John Hannover - ikkerevisorellerretmegetandet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07

Tja.. Tony svarer på spørgsmålet korrekt - men han behøver jo ikke svine mig til efterfølgende. Det er da ikke særligt professionelt, i mine øjne og svine andre til.

Når jeg kontakter de forskellige myndigheder - og får forkerte vejledninger - selvom disse er uddannet indenfor faget - beder jeg Dem jo ikke og ændre Deres stillingsbetegnelser?

Jeg troede at Amino var et forum - hvor man kunne stille spørgsmål - også få svar på Dem - ikke at der efterfølgende skulle kommenteres på ens kompetencer - manden kender mig ikke - derfor skal han da ikke skrive således om mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13

Cookie - John Hannover:
Problemet er jo at revisor i titlen er en slags adelsmærke som får prisen op sammen med tilliden. Jeg gentager mig selv  Jeg fatter ikke at revisorforeningen og det offentlige ikke har fået den titel beskyttet

Nu skal vi passe på med ikke at åbne Pandoras boks! Big Smile FsR gør ikke og vil ikke gøre en skid for at ændre på dette. Det overvejende problem er at de selv bruger betegnelsen revisor i flæng, som dækkende over alt lige fra yngste juniorassistent til den statsautoriserede revisor. FsR gør det til en kompliceret ting - men tiden til at få det politiske grundlag i orden bliver ikke bedre end nu, hvor folk stadigvæk har finanskrisen i frisk erindring. 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 00:16

Ja, heldigvis er vi forskellige.

Det der er elementært for nogle er ikke elementært for andre og jeg garanterer at det vil forblive sådan. Vi kan jo ikke alle være lige så skarpe som ekspertblokkerne og forhenværende skattefolk mv Big Smile

Personligt står jeg ved at jeg hellere vil have en revisor der spørger end en der ikke spørger - også om det elementere.

Hav en god aften (-:

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 00:19

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:
Problemet er jo at revisor i titlen er en slags adelsmærke som får prisen op sammen med tilliden. Jeg gentager mig selv  Jeg fatter ikke at revisorforeningen og det offentlige ikke har fået den titel beskyttet

Nu skal vi passe på med ikke at åbne Pandoras boks! Big Smile FsR gør ikke og vil ikke gøre en skid for at ændre på dette. Det overvejende problem er at de selv bruger betegnelsen revisor i flæng, som dækkende over alt lige fra yngste juniorassistent til den statsautoriserede revisor. FsR gør det til en kompliceret ting - men tiden til at få det politiske grundlag i orden bliver ikke bedre end nu, hvor folk stadigvæk har finanskrisen i frisk erindring. 

Men lidt ændres der dog - så vidt jeg husker er det slut med titlen "registreret revisor" forstået på den måde at der fremover ikke vil blive uddannet nye registrerede revisorer. Når de nuværende registrerede revisorer går på pension vil der så være to slags revisorer - den statsautoriserede og den uautoriserede Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23

MK Revision v/ Meral Köse:
Jeg troede at Amino var et forum - hvor man kunne stille spørgsmål - også få svar på Dem - ikke at der efterfølgende skulle kommenteres på ens kompetence

Styrken ved Amino er at du næsten altid får et svar eller flere. I princippet er ingen spørgsmål dumme. Men du så forvente at hvis man er revisor  så har folk en forventning om at man har en viden og bogføring. Der er ikke nogen af os på Amino som er verdensmestre i hverken regnskab, skat eller revision - og vi tager alle fejl indimellem. I stedet for at løbe skrigende væk - så start med at netværke med folk - mange ting kan eksempelvis løses udenom Amino på en mail.....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30

1000 tak til de eksperter med bred baggrundsviden grundet Deres tidligere erhverv, 1000 tak for jeres svar på denne tråd - det var en fornøjelse og stille et spørgsmål herinde på amino - et vigtigt element for mig og min nye virksomhed var og bygge broer..... Ikke og bombardere den.

Det er lettere at være viis på andres vegne end på sine egne.

Den mest hæderlige rolle i samtalen består i at give andre lejlighed til at sige noget, dernæst til at mildne modsætninger og føre samtalen videre til andre emner.

God aften de herrer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32

Du rådede mig til og oprette en profil som anonym - er det således Du gør - når Du har spørgsmål - som Du definerer om kan opslås som professionel eller ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37

er det uartigt at høre dig Meral - om du er registret eller autoriseret revisor eller godkendt  -eller blot som jeg - en helt almindelig mand med en del regnskabsviden? Det er jo ikke et emne helt uden interesse, om den der tiltel - revisor - giver en slags garanti eller ej - så er du godkendt/registret eller "blot en der har arbejdet i et revisisonsselskab som revisor hjælper  - eller ligende. JEG synes det er fair at skilte med ting helt ærligt, og er man ikke registreret/godkendt(autoriseret - så ville jeg ikke bruge ordet revisor - men det er min smag bare

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)