Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg trække varer fra i skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 56
Fra  Geekd Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, jeg er igang med at opstarte webshop, og til dette skal jeg selvfølgelig have styr på regnskabet til den. Mit spørgsmål er, når jeg køber, fx 100 varer, af 10kr. Stykket hjem, (1000kr.) så må jeg jo først trække dem fra når jeg har solgt varen, så hvordan skal jeg gøre det?

Skal jeg

1. Trække det fra når jeg sælger varen, fx sådan her: Jeg sælger en varer for 100 kr. Så bliver moms taget fra = 80, skal jeg så trække de 10 kroner fra her, så jeg kun skriver at jeg har fået 70 kr ind?

2. Eller skal jeg til sidst når jeg skal gøre mit regnskab op sige, inde for denne tidsperiode har jeg solgt 5 varer, som har kostet 10 kr. stykket, og så trække 50 kr. fra?

Håber at det giver mening og at jeg kan få hjælp.

Mvh
Sebastian Søe 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44

brug et regnskabsprogram

Skat betaler du af dit overskud  i hvad jeg formoder er enkeltmandsvirksomhed. Det består af alle dine indtægter minus alle dine omkostninger - begge dele uden moms. Det trækker ikke som sådan noget fra  du fører bare regnskal og opgiver resultat til skat

Det forventede resultat opgiver du i forskud i udvidet selvangivelse og så trækkes skatten løbende og du kan ændre forskud flere gange under året

Læs her lidt helt begynder stof om skat og moms

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html og overvej skats gratis kurser (hør kommunens erhvervsafd eller skat) eller noget kursus fra www.regnskabsskolen.dk eller - tilmed måske lidt ekstern hjælp fra de mange bogholdere som ret rimeligt kan hjælpe

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Apr 14
Indlæg ialt: 56
Fra  Geekd Skrevet kl. 20:49

Er helt opmærksom på at skatten skal betales af overskud (indtægter - omkostninger).
Jeg er blevet meldt til et at skats kursuser og skal til et om lidt over en uges tid.
Jeg var bare ikke helt opmærksom på hvornår det var at man skulle trække det fra :)
Men endu engang tak John ;) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)