Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg med 3 - juraspørgsmål?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får en Ipad og binder mig i et abonnement på internet til april 2015.

Nu er jeg flyttet og på den nye adresse bor vi lige under en sendemast og forbindelsen er pludselig dårlig.

3 siger, at det har de set før og det kan de ikke gøre noget ved, men at jeg kan få lov til at annullere aftalen. Det vil jeg gerne. En medarbejde vil kontakte mig.

Medarbejderen som kontakter mig siger, at jeg kan annullere aftalen, men jeg skal give Ipad'en tilbage. Det bestrider jeg.

Jeg læser min kontrakt og kan se, at der ikke står nogen steder, at Ipad'en skal leveres tilbage, hvis aftalen annulleres.

Jeg skriver til 3, at det har de ikke juridisk belæg for og jeg vil gerne tage imod tilbuddet om at annullere.

De skriver igen, at jeg skal aflevere Ipad'en, så kan aftalen annulleres - men nu tilbyder de mig, at jeg kan beholde abonnementet til halv pris. Forbindelsen er dog så dårlig, at det slet ikke er interessant.

Jeg har i mellemtiden måtte tegne internetabonnement hos en anden udbyder for at få virksomhedens net kørende. Jeg ser i min kontrakt med 3, at paragraf 11.6 giver mulighed for at kræve erstatning, hvis de ikke kan levere varen.

Det skriver jeg til dem og skriver, at det vil jeg naturligvis gøre, men at de kan slippe for det krav ved at lade mig annullere uden at levere Ipad'en tilbage.

Vi har skrevet frem og tilbage i næsten en måned nu - de trækker tiden, men hvad søren skal jeg gøre?

På forhånd mange tak

Mette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

et par muligheder

1 - behold den og lad være med at betale. Fordel - det er 3 som nu skal sagsøge dig - Bagdel, du har en kontrakt og den siger nok ikke noget om at du kan komme ud af aftalen uden at skulle af med Ipad som jo givet betales via abonnementet som du nu vil ud af, så jeg tror du taber og det koster penge - kombiner med den paragraf om erstatning hvis de ikke leverer varen.

2 - aflever ipad - som du jo så heller ikke betaler fuldt for - den er købt netop via abonnement og betales via det - og køb en anden - nok den absolut tids og prisbilligste løsning - og videre i livet :)

3 - sæt en advokat på - han koster ca en ipad i timen og vil sikkert råde til pt 2 - men så har du jo prøvet det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har købt en ipad, som afbetales via dit abonnement. 

Så længe du beholder ipad´en, vil du derfor være bundet af aftalen, for uden ipad vil abonnementet være billigere.

Angående §11.6 skal du kunne dokumentere et tab. Du vil derfor kunne kræve en modregning af dit abonnement hos 3, svarende det beløb som et lign. abonnement (taletid & data) koster hos en anden udbyder. 

Eks.

Din abonnement hos 3 inkl. ipad koster 299,- 

Tilsvarende abonnement hos anden udbyder (kun data & taletid) 199,-

Du kan så kræve at dit abonnement hos 3 modregnes med 199,- således at du betaler 100,- svarende til afbetaling på ipad.

Det lyder som om du gerne vil beholde din ipad, så dette kunne være en god løsning. 

Alternativt kan du hæve aftalen, og kræve en del af din indbetaling tilbageført, svarende til afbetalingen på ipad´en.

Du kan ikke hæve aftalen før tid, og beholde ipad´en uden at denne betales ud eller tilbageleveres.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har ipad'en til reduceret pris pga. det samtidige køb af abonnement, så ser jeg ikke nogen mulighed for at komme ud af aftalen. Jeg vil derfor takke Ja til udbyders forligsmæssige tilbud og returnere ipad'en, hvis du ikke har gavn af abonnementet pga. du er flyttet. Selv om jeg godt kan se, at det er træls* for dig, så synes jeg måske også anden løsning er urimelig set fra den erhvervsdrivende side - De har jo tilbudt dig at annullere handlen pga. dine konkrete forhold.

*Ja jeg er jyde, så jeg må godt bruge ordet trælsBig Smile

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar! :)

Lad mig lige gentage: Der står INTET om den Ipad i kontrakten - overhovedet. Der står ikke at jeg får noget til en reduceret pris, at de skal have den tilbage eller noget som helst.

Jeg havde abonnementet i forvejen og bandt mig i længere tid fordi jeg fik Ipad'en - der er altså tale om en bindingsperiode, ikke en reduceret pris - men igen, det står ingen steder i kontrakten.

Hvad mon der sker, hvis jeg bare undlader at betale mine regninger? Jeg kan godt gætte at de trækker mig i retten - men med hvad? De har jo tilbudt mig en annullering og DET står i kontrakten, at de kan det, men den med Ipad'en mener jeg simpelthen ikke de kan slippe afsted med.

Jeg har sort på hvidt at jeg har sagt ja til annulleringen og gjort dem opmærksom på, at de ikke kan kræve Ipad'en tilbage, når det ikke står nogen steder...

Men måske skal jeg bare opgive - og betale for internet jeg ikke har?

Mette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bandt dig i længere tid fordi du fik Ipad'en - skriver du selv - og det må da også fordi vise sammenhæng mellem abonnement og ipad

Jeg tror du vil stå skidt i forhold til deres tilbud om slut abonnement og aflever ipad

Jeg siger stadigt tag mod tilbud og køb en ny evt med abonnement andet sted

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Letteste løsning: aflever iPad og gå ned i elgiganten og køb den på afdrag med 0 rente - fordelen er at det din fra Day 1 og at du ikke er bundet af en udbyder - medmindre du har købt iPad'en kontant hos 3, har de fuldt belæg for at kræve den tilbage uanset om det står i kontrakten eller ej - når man køber et produkt og man køber med henblik på få få et andet produkt, vil disse 2 følges ad - så intet abonnement - ingen iPad - når det er erhversforhold der snakkes om er rammerne meget mere åbne end hvis det er privat. Så mit råd er at takke ja til deres tilbud og så gå i elgiganten imorgen :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

MetteSkagen:

Jeg får en Ipad og binder mig i et abonnement på internet til april 2015.

Nu er jeg flyttet og på den nye adresse bor vi lige under en sendemast og forbindelsen er pludselig dårlig.

3 siger, at det har de set før og det kan de ikke gøre noget ved, men at jeg kan få lov til at annullere aftalen. Det vil jeg gerne. En medarbejde vil kontakte mig.

Medarbejderen som kontakter mig siger, at jeg kan annullere aftalen, men jeg skal give Ipad'en tilbage. Det bestrider jeg.

Du har bundet dig til et abonnement og fået en ipad til gengæld. De giver dig en mulighed for at opsige dit abonnement (hvilket de ikke behøver), mod at du NATURLIGVIS leverer den ipad tilbage du har fået for at binde dig i så lang tid.

Nu vil du så både have mulighed for at opsige dit abonnement og beholde i din ipad, som du fik for at binde dig??? Hvis du tænker dig bare lidt om, kan du så ikke godt regne ud den ikke går?

MetteSkagen:
Jeg læser min kontrakt og kan se, at der ikke står nogen steder, at Ipad'en skal leveres tilbage, hvis aftalen annulleres.

Kunne det hænge sammen med du ikke kan opsige aftalen under normale omstændigheder? Tror du 3 ville give dig en ipad og du så kunne opsige dit abonnement 1 måned senere og så beholde din ipad? ej vel? De har givet dig en mulighed for at komme ud af den aftale du har bundet dig til, mod at hele aftalen naturligvis går tilbage, det gælder naturligvis også din ipad.

MetteSkagen:
Jeg skriver til 3, at det har de ikke juridisk belæg for og jeg vil gerne tage imod tilbuddet om at annullere.

Lad være med at lege jurist hvis du ikke ved noget om jura. Du blev tilbudt at opsige aftalen, det gælder naturligvis HELE aftalen. Du kan ikke vælge at tage imod opsigelse af halvdelen af aftalen, fordi du har lyst. Det er enten, eller.

MetteSkagen:
Vi har skrevet frem og tilbage i næsten en måned nu - de trækker tiden, men hvad søren skal jeg gøre?

Du skal beholde din ipad og betale dit abonnement, eller levere din ipad tilbage og tage imod deres tilbud om du kan komme ud af aftalen (som du ellers er bundet til).

P.s. Nu vil jeg gå ned i telebutikken og få mig en ny iphone5 til 2999 kr. hvor jeg er bundet til et års abonnement, og i morgen går jeg bare ned og afmelder abonnementet, for de skriver ikke noget om jeg skal aflevere min iphone tilbage hvis jeg afmelder, og så har jeg en ny telefon uden abonnement til halv pris... Og hvis de siger noget som helst begynder jeg at snakke om jura og hvad de har belæg for, selvom jeg ikke ved noget om jura. Come on, selvfølgelig kan man ikke opsige en aftale i utide og samtidig beholde den "velkomstgave" man har fået, det siger sgu da sig selv.

Opsig hele aftalen, eller lad hele aftalen løbe. Du kan altså ikke vælge hvilken del du vil beholde og hvilken del du ikke vil.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@trådstarter.
Så vidt jeg kan se af dit første indlæg leverer din leverandør det aftalte, således at alt er godt i starten.
Dernæst vælger du at flytte til et område med anderledes dækning. Det er vel dit valg og dermed dit ansvar.
Har leverandøren lovet dig dækning som de ikke lever op til? (Husk at nærlæse disclaimers om dækning indendørs mv.)
Jeg finder - lige ud af posen - at din leverandør behandler dig fair og pænt.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

3 og jeg fandt en rimelig mellemvej - jeg betaler halv pris resten af perioden. Nu skal jeg så bare finde nogen der kan bruge routeren, for her duer den ikke.

Tak for hjælpen :)

Mette

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)