Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spm til programmør ang APP/Web site workload og programming language/method

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle spørgsmål ang workload og valg af programmerings sprog og fremgangsmåde. Vi tager udgangspunkt i en app i stil med tinder/blender/grinder og hvad de ellers hedder.. Mine spørgsmål er følgende:

1. Hvor meget arbejde er der i at lave sådan en app. Er det noget man kan hyre en enkelt person til at gøre eller er det et kæmpe projekt der kræver et team? Hvis der er nogen der har et bud på hvor meget det ville kost at hyre en freelance programmør (over odesk/freelancer etc) til dette må i også gerne byde ind.

2. Hvis jeg vælger selv at kaste mig over programmerings arbejdet hvilke redskaber har jeg så brug for? Altså hvilket sprog skal jeg programmere i og hvilke redskaber/skabeloner/scripts osv eksisterer der som kan gøre arbejdet lettere?

3. Hvis man har meget lidt erfaring med programmering hvad vil i så mene er den bedste fremgangsmåde hvis jeg vil programmere selv? Hvor meget tid skal jeg bruge på at lære basis shit før jeg går i gang med at prøve og bygge selve siden osv osv...

tak

Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her. Specielt spørgsmål 3 er interessant. Hvordan er diverse app-programmører mon startet?

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du skal ikke sætte dig for at lære programmering fordi du vil lave en app. Du skal gøre det fordi du synes det er spændende og interessant. Ellers giver du op.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jah du har ret.. Det er sikkert bedre hvis jeg bare giver op før jeg overhovedet har prøvet og bliver liggende her på sofaen...

Fra Vejle
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Komtil I/S Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aktiespekulant, 

aktiespekulant:
1. Hvor meget arbejde er der i at lave sådan en app. Er det noget man kan hyre en enkelt person til at gøre eller er det et kæmpe projekt der kræver et team? Hvis der er nogen der har et bud på hvor meget det ville kost at hyre en freelance programmør (over odesk/freelancer etc) til dette må i også gerne byde ind.

En app som tinder, er ikke den mest avanceret app, basalt set, skal du kunne logge ind, der skal implementeres swipe, den skal automatisk kunne hente nogle "profiler/billeder" ned fra nettet, ud fra dine long og langtitudes så du kan beregne en afstand. samt et par andre ting jeg ikke lige kan huske. Men alle de her ting de kommer jo fra en webserver, når du logger ind første gang og "opretter" en profil på tinder, så gør du det i app'en, men det bliver sendt op til en server, som så laver beregningen at alle inden for X km de skal kunne se din profil. Det er noget der er muligt at lave for en enkelt person. Men den person skal være dygtig, da han/hun skal vide noget om god database opbygning, serverside programmering (feks PHP,ASP eller JSP). Derudover kræver det at personen kan finde ud af Objective c/Swift (for iOS) og java for android. Man kan også bruge et program som titanium, så udvikler man i javascript og kan så lave den til Android og iPhone samtidig, oftest er dette en dårlig idé da app'en oftest er langsom når den ikke er skrevet i native kode.


Der findes folk som vil ku klare den opgave enkeltvis, men jeg vil nok anbefale dig at finde et team. Jeg ved ikke hvad prisen er for at hyre en freelance programmør, men jeg ved af erfaring at du skal være super god til at få lavet en MEGET udførlig kravspecifikation, og du skal være god til at projektlede, når du hyrere udviklingskraft i udlandet :-)

aktiespekulant:
2. Hvis jeg vælger selv at kaste mig over programmerings arbejdet hvilke redskaber har jeg så brug for? Altså hvilket sprog skal jeg programmere i og hvilke redskaber/skabeloner/scripts osv eksisterer der som kan gøre arbejdet lettere?

Skal du selv kaste dig ud i opgaven at lave en app som tinder, skal du lære noget server side programmering (feks. PHP,ASP eller JSP) derudover skal du vælge om du vil skrive apps'ne i native sprog som oftes gør appen hurtigere og mere stabil. Men det kan tage langtid, da du så skal lære Java og Objective C/Swift

Vil du skrive dem i native sprog, skal du bruge:
objectiv c / swift skrives i Xcode på en Mac.

Java skrives i Eclipse eller android studie (lige meget om det er mac eller pc)

Alternativt kan du bruge et program som titanium hvor du skriver det hele i javascript, så skal du kun lære 1 sprog og så kan du få en app ud til begge enheder :-) 

aktiespekulant:
3. Hvis man har meget lidt erfaring med programmering hvad vil i så mene er den bedste fremgangsmåde hvis jeg vil programmere selv? Hvor meget tid skal jeg bruge på at lære basis shit før jeg går i gang med at prøve og bygge selve siden osv osv...

Hvis man har meget lidt erfaring, vil jeg mene den her opgave er rigtig stor. For at kunne løfte den her opgave selv, skal du være villig til at stoppe RIGTIG RIGTIG mange timer i at lære de her sprog. Det kan være svært at sætte time antal på, jeg ved ikke om du tænker "logisk" som en computer, og derfor har super nemt ved det, eller tænker meget visuelt som jeg. Og har lidt svære ved det. 
I al fald held og lykke hvis du vælger selv at vil lære det, det ku være ret sejt! ;)

Håber det var svar på dine spørgsmål, ellers smid mig en mail på pc@komtil.dk så skal jeg hjælpe efter bedste evne 
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Corell:
Man kan også bruge et program som titanium, så udvikler man i javascript og kan så lave den til Android og iPhone samtidig, oftest er dette en dårlig idé da app'en oftest er langsom når den ikke er skrevet i native kode

Lige præcis med Titanium så bliver det oversat til native kode når det kompileres.

Hvis man laver serverdelen i .NET så er meget vundet ved at benytte Xamarin som er .NET til apps (både til iPhone og Android) og her er man så yderligere et skridt for at kunne fange Windows Phone.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det JavaScript man skriver bliver da fortolket (sidst jeg tjekkede).

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey tak for jeres svar.. 

Et par ting forvirre mig.. Er det virkelig rigtigt at man skal kunne 4...5 sprog for at lave en enkelt relativ simpel (som du selv beskriver det) app?.. Det virker nærmest umuligt medmindre man har kodet siden barnsben... 

Det her titanium i snakker om.. Gør det appen dårligere eller hvad ? Jeg forstår ikke helt...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

aktiespekulant:
Er det virkelig rigtigt at man skal kunne 4...5 sprog for at lave en enkelt relativ simpel (som du selv beskriver det) app?.

Hvis man vil dække blot iPhone og Android for at ramme 95% af brugerne så er 2 sprog nødvendige.

Men... hvis man mestre ét sprog så har man nemt ved at kode i andre. Selv kan jeg 8-10 stykker selvom jeg ikke bruger dem alle hver dag.

aktiespekulant:
Det her titanium i snakker om.. Gør det appen dårligere eller hvad ?

http://www.appcelerator.com/developers/ er et system der gør det nemt at lave apps til flere plaftforme ved at benytte ét sprog. Det gør også at man kan genbruge kode på tværs af platformene og det er noget der er guf for en programmør.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

aktiespekulant:
Et par ting forvirre mig.. Er det virkelig rigtigt at man skal kunne 4...5 sprog for at lave en enkelt relativ simpel (som du selv beskriver det) app?..

Se, det er nok forskellen på udviklere og brugere. Vi udviklere ved, at i rigtig mange apps, ligger +80% af kodearbejdet i backenden, og det er her de største udfordringer ligger. At lave en højtydende backend, som kan håndtere store mængder data, trafik og requests, er ikke en triviel opgave. App'en er i mange tilfælde jo bare en brugerflade, som i sig selv ikke har den store funktion, hvis ikke den er koblet på en backend.

Mange alm. brugere, og de folk der søger app udviklere, ved sikkert i mange tilfælde ikke, at de fleste apps har brug for en backend for at fungere. De fokuserer kun på den del de kan se.

Hvis jeg skulle have udviklet en app, ville jeg lede efter nogle gode backend udviklere først, selvfølgelig afhængig af hvilken app type der er tale om. Hvis det er et spil, foregår det meste måske i app'en, og backend'en bruges mest til at holde styr på brugere, high scores, abonnementer etc. Men hvis der er sociale aspekter i app'en, billeder, brugerprofiler og meget andet, stiller det seriøse krav til backenden.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)