Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at købe firmabil?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er lige startet op med egen massør-virksomhed, og forventer på sigt at jeg vil købe en firmabil.

Skal jeg købe en : varebil uden moms eller varebil inkl moms??

Kan det overhovedet svare sig med en bil med papegøjeplader? I forhold til prisen altså. Skal bilen være oppe i prisleje for at det kan svare sig ?

Forestillede mig noget i denne stil :

VW golf fra 2000 på papegøjeplader til et sted mellem 50000 og 100000.

Håber på hjælp :-)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2137
Skrevet kl. 14:45

Hej Mikael

Jeg har et par handelsfirmaer og har haft 2 varevogne på "ren" gulplade. Der kunne være problemer på genbrugspladsen, når jeg kørte ud med paller, papkasser osv. Derfor, da leasing af den sidste udløb, skiftede jeg til hvide plader. Her er 6 sæder i og de 4 kan tages ud eller flyttes rundt.
Dermed har jeg også en "varevogn".

Papegøjeplader: En del omkostninger kan trækkes fra. Jeg mener ikke, at der nedre grænse for prisen. Det er der ved Fri bil. Da er beløbet kr. 160.000,00, som du bliver minimum beskattet af.

Du kunne også kikke på een, der har kørt i Tyskland. Har en bekendt, der lige har købt en VW Caddy fra 2012. Med det udstyr, der er i den, stod den til kr. 284.000,00 i 2012. Han kunne købe den for kr. 115.000,00. Havde kørt km. 10.000,00.

Johnny

Tilmeldt 12. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:15

Ok men bliver der så ikke noget bøvl med afgiften når den kommer til DK?

Hvis jeg kigger fremtidige firmabiler på bilbasen, kan jeg vælge med eller uden moms. Hvilken skal jeg vælge?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2137
Skrevet kl. 20:40

Afgiften var med i prisen. Det er utroligt at så få km. kan gøre prisen så "brugt".

Jeg har selv investeret i en Seat. Det er 95% VW. Diesel?, så køb endelig 1,9 TDI. Mere motorstøj, men den er stabil.
Du ved selv, hvad du skal have med i bilen, længde, bredde osv.

Johnny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)