Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Fra  LIAFI STUDIO SECOND-HAND Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg er i fuld gang med at åbne en genbrugsbutik hvor jeg sælger secondhand mode tøj. Mit koncept er meget enkelt. Hvis du har noget tøj du ikke længere bruger kan du indlevere det hos mig, sammen finder vi en pris på varen og når den er solgt deler vi fortjenesten 50/50. Mit spørgsmål er bare hvordan det fungere hvis jeg eks. sælger en skjorte til 500. Den ene part for jo de 50% altså 250. Men af mine 250 skal jeg vel både betale skat og moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41

Ja som udgangspunkt. Du har salg 500 kr - indkøb 250 kr og dermed fortjeneste 250 kr (og her har vi så ikke taget andre udgifter med - drift af butik) - og dem skal du betale skat af

Moms i normale fald ville være moms af alle 500 kr men hvis du bruger og NØJE følger reglerne i brugtmomsordeningen, og det skal du afgjort, så skal du kun lægge moms på din fortjeneste - de 250 kroner - læs nøje denne, da det er meget vigtigt at du både ved salgs faktura/kvittering og købs ditto og i bogføring følger reglerne for ikke at skulle ha moms på alle 500 kr http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Fra  LIAFI STUDIO SECOND-HAND Skrevet kl. 17:13

Og hvad med de 250 som den anden part får af mig? det er jo penge der går ud af butikken. Dem kan jeg vel så trække fra ikk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41

Men det står vel 100% klart hvordan det er i første svar

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)