Hey jeg oprettede en enkeltmandsvirksomhed i 2013 eller 2012 - kan næsten ikke huske det.. - jeg MENER måske den var momsregistreret men jeg lavede aldrig en eneste regning og det var lidt et spring ud i noget som ikke blev til noget.. 1. januar 2014 lukker jeg så mit første virksomhed for at starte på en frisk og det nye starter så med datoen 1. januar 2014.. jeg er momsregistreret og jeg har haft indtægter.. dog kun indtægter i firmaet og ikke en eneste krone udbetalt til mig selv.. nu har der lige været frist og jeg bliver bange for at jeg skulle indberette noget? jeg har ikke kunne komme på min e-boks for virksomheden og tjekke nogle ting da der har været nogle ting galt og jeg ikke har modtaget nem ID fra dem. (det er på vej igen nu). jeg har ikke før prøvet oprette en udvidet selvangivelse og ved faktisk eller særlig meget om det.. betyder det noget når jeg ikke har udbetalt en eneste krone til mig selv? |
for den del der hører til 2012 driften af din første virksomhed var fristen for udvidet selvangivelse 1 juli 2013 og for den del der hører til 2013 var fristen 1/7-2014 - og dit overskud skal være angivet i de to selvangivelser for det du lukkede i 2013
Det du har stiftet i 2014 vil du ha haft kvartalmoms for og moms fristen der 2/6-2014 - og udvidet selvangivelse først frist 1/7-2015
Du må se hvad du har gjort for 2013 og 14 og evt efterindberette/rette.
Her lidt om udvidet selvangivelse og hvad du gør hvis du ikke kan logge ind, men link til hvor du kan hente en blanket der kan udfyldes og sendes med post eller elektronisk til skat (sidste kræver indlog)
http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html