Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny computer- cpu, ram ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal have en ny computer til almindelig arbejde med officepakke og til se youtubenettet med.

Hvor stor cpu, ram og hardisk ska den have ?

Hmmm hvilket timezone skal min computers ur sættes til ?

Tak for hjælp :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:48

Hvis det bare er til at skrive med se videoer med så er den ikke så krævende. 8 GB RAM (4 kan endda gå og så kan du nøjes med en 32-bit CPU. Hvis du skal over 4 GB så skal du op i en 64-bit CPU) og en harddisk på 500 GB er rigeligt. 

Mht. tidzonen så er det den zone du er i den skal sættes til.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 28. Jun 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:53
Tak tak

Timezone, jeg er i Danmark .
Har ikke styr på gmt+ 1 osv

Cpu på hvormange hertz, eller hvad det nu kaldes
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:54

Fiskmanden:
Tak tak

Timezone, jeg er i Danmark .
Har ikke styr på gmt+ 1 osv

Som regel kan du vælge byer - så vælg Copenhagen eller nogle der ligger i samme område sydpå.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Ringsted
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:36

Hvis det kun er til kontorbrug er hertz mere eller mindre ligegyldigt.

Der skal du nok mere kigge på hvor meget det du vil gemme på harddisken fylder.

Men til tekstdokumenter og regnskab, er der normalt rigelig med plads.

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 13:07

Hvis det er til alminde kontorarbejde samt det at se youtube videoer osv, så er det nok en god ide med en 64 bit installation af windows, hvilket også betyder du skal have 4 gb+ af ram, jeg vil anbefale 6 fordi så er du up to date med de nyeste programmer og installationer af windows hvor standarden er ved at være at det meste kører i 64 bit for 32 bit var nemlig begrænset til at have 4 gb ram, hvor 3,xx kun var muligt at anvende.

Derimod behøver du ikke en top-end processor, men en standard "quad-core" altså en der har fire kerner, disse hedder som regel "i5" eller "i7" hvis det er af intels mærke, nogle af disse er dog ikke 100% rigtige quadcores, men nogle af dem er virtuelle, men hvis den har en i5 eller i7 så er det meget fint til en kontor computer.

Af grafikkort, så hold dig væk fra alt der hedder nvidia og amd osv når det er til kontorbrug og når du ikke skal bruge nogle 3d-intensive programmer, for din cpu har indbygget grafikkort der kører fint til hverdagsbrug.

Som en harddisk vil jeg anbefale dig at den har to harddiske, en normal harddisk på måske 500 - 1000 gb, og så en SSD der har 128-250 gb plads. Grunden til denne ssd er at det er en form for superhurtige harddiske, hvor du kan ligge dine vigtigste ting såsom word dokumenter, selve installationen af windows, installationen af din internet browser, for at din computer så superhurtigt kan hente disse informationer mange gange hurtigere end den kunne på den normale harddisk, for du kender jo nok det med at computeren "fryser" eller "tænker" for meget, det undgår du ved at ligge det på en ssd harddisk :)

Håber min post var til hjælp, den røg lidt ud i den tekniske side af det :)

-Martin 

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 15:36

Jeg anbefaler alle at gå i retningen af Inte NUC :)

Små mini computere, 1/3 strøm af alm. stationære computere, pga. laptop komponenter.

Fåes med Intel i5 4-kernet CPU, så smider du 8 GB ram i, og en 120GB SSD, så er du godt kørende.

Ca. 3.700kr ex moms med Windows 8 Pro.

... dog.. er det saml-selv, og kræver et eksternt dvd-drev for at installere windows.

Men se hvor lille den er :
http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2014/01/new-intel-nuc-hard-drive-645x499.jpg

De larmer og varmer meget lidt, har miniHDMI og miniDisplayPort udgange, 4 USB 3.0 porte.

Og svar på spørgsmål, den er 800% mere end hvad du har brug for til MS Office, Youtube, Netflix :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:27

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)