Hov så lige alle de andre svar på side 2 
JA, men det er også noget jeg har tænkt meget over, og ja, jeg har lavet mange dumme ting af den slags med at stole på folk. Og jeg har i hvert fald over 30k hængende der ude, hvilket gør ondt når man er studerende. Og ja så er der de kunder som ikke betaler "varer forsvundet i posten". Men det er bare noget helt andet når det er nogen man har haft helt tæt inde på livet, og som jeg nok heller ikke vil kunne undgå i fremtiden. Men jo, ellers har jeg prøvet at glemme det, og tage registrere det som lærepenge(burde kunne trækkes fra i skat på lige fod med andre personlighedudviklingkurser
) Men den kommer bare frem igen og igen... så måske det mere er en opgave for en psykolog 
Men de fleste har jeg intet problem med at sige "dumme lærepenge". Vi har alle været unge og dumme, og stolet på alt og alle. Men det der gør ondt er når det er nogen du har set som din "søster" eller "papfar". Og lige her har "søster" så giftet sig med "papfar", og pludselig fordi de bliver konfronteret med at skylde penge/varer, så bliver du udskudt af familien, og ingen vil reagere med andet end tavshed. Men det hører sig jo nok til en tråd i et helt andet forum 
Der burde dog oprettes et register over "dårlige mennesker" lige som for "dårlige lejere" eller "dårlige udlejere". Jeg mener at det var Rom Rohn der engang sagde at der findes faktisk kun 4 virkelig dårlige mennesker i verden, men de rejser bare meget...