Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturere fra mit holdingselskab til min enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Fra  GRAU Engineering Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har for nyligt stiftet et IVS som et holdingselskab og planen er at jeg også skal have stiftet et driftsselskab. Mit spørgsmål går på, om jeg godt må fakturere min enkeltmandsvirksomhed fra mit holdingselskab, og således flytte penge fra min enkeltmandsvirksomhed til mit holding?

Jeg vil nemlig gerne væk fra enkeltmandsvirksomheden, og komme i en lidt mere forudsigelig situation skattemæssigt, og bl.a. begynde at udbetale løn til mig selv igennem mit holdingselskab. Jeg ved godt jeg kan/bør lave en virksomhedsomdannelse fra enkeltmands til ApS, men sagen er den at den har jeg ikke fået gjort, og jeg har indtil videre i 2014 tjent en del penge i min enkeltmandsvirksomhed som jeg gerne vil have over i mit holding.

På forhånd tak :)

Kristian

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:29

Hej Kristian

Man må gerne handle mellem ens eget selskab og ens personlige virksomhed, men der skal være tale om reelle handler.

Det som du skriver her lyder meget som et forsøg på omgåelse, hvilket er ulovligt.

Jeg vil anbefale dig, at få lavt tingene på en reel måde, så du sikre dig imod at SKAT en dag står og banker på din dør.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33

enig med Anders - lyder udpræget farligt i mine øre. Husk i alle fald også at ud over reelle handler skal de jo være en del af holdings formål i vedtægterne - og klar udgøre reel handel, hvis varer ligeså - holding er måske kun registreret som finansielt 

Jeg ville aldrig turde uden en konkret revisor vurdering

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)