Hej Aminoer
Jeg har for nyligt stiftet et IVS som et holdingselskab og planen er at jeg også skal have stiftet et driftsselskab. Mit spørgsmål går på, om jeg godt må fakturere min enkeltmandsvirksomhed fra mit holdingselskab, og således flytte penge fra min enkeltmandsvirksomhed til mit holding?
Jeg vil nemlig gerne væk fra enkeltmandsvirksomheden, og komme i en lidt mere forudsigelig situation skattemæssigt, og bl.a. begynde at udbetale løn til mig selv igennem mit holdingselskab. Jeg ved godt jeg kan/bør lave en virksomhedsomdannelse fra enkeltmands til ApS, men sagen er den at den har jeg ikke fået gjort, og jeg har indtil videre i 2014 tjent en del penge i min enkeltmandsvirksomhed som jeg gerne vil have over i mit holding.
På forhånd tak :)
Kristian |
Hej Kristian
Man må gerne handle mellem ens eget selskab og ens personlige virksomhed, men der skal være tale om reelle handler.
Det som du skriver her lyder meget som et forsøg på omgåelse, hvilket er ulovligt.
Jeg vil anbefale dig, at få lavt tingene på en reel måde, så du sikre dig imod at SKAT en dag står og banker på din dør.