Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle få hurtige spørgsmål angående enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg står og er godt på vej ind i opstart af enkeltmandsvirksomhed, jeg har netop fået mit CVR på plads, og min hjemmeside oppe at køre, og venter PT bare på at mine bestilte varer kommer hjem.

Jeg er stadig dog lidt usikker angående nogle økonomiske og regnskabmæssige aspekter vedrørende det at have en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg har læst noget med at man skal ændre forkudsopgørelsen på tastselv.skat.dk, men jeg har ingen ide p.t. om hvad jeg eventuelt kommer til at få af overskud eller underskud, så hvad kan jeg gøre i mit tilfælde der?

Angående regnskab af overskud/underskud, samt dette regnskab der gør grundlag for havd jeg skal betale skat af senere, samt momsregnskabet, hvor grundigt skal dette være, og er der eventuelt nogle guides der kan få mig igang med sådan noget? eller er en form for revisor det bedste bud?

Tak for svarene på forhånd!

Mvh.
Martin Zylauv Kristensen 

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56

Martin_Zylauv:
eg har læst noget med at man skal ændre forkudsopgørelsen på tastselv.skat.dk, men jeg har ingen ide p.t. om hvad jeg eventuelt kommer til at få af overskud eller underskud, så hvad kan jeg gøre i mit tilfælde der?

sæt det lavt fra start og hæv det når du har lidt overblik - så du ikke ender med skattechok   se her om udfyldelse og du skal rekvirerer udvidet forskud og selvangivelse fra skat via kommunikation f.eks. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-ved-personlig-indtjening.html 

Martin_Zylauv:
Angående regnskab af overskud/underskud, samt dette regnskab der gør grundlag for havd jeg skal betale skat af senere, samt momsregnskabet, hvor grundigt skal dette være, og er der eventuelt nogle guides der kan få mig igang med sådan noget? eller er en form for revisor det bedste bud?

Start med at lære lidt helt basalt om moms og skat i din situation I LINKET MOMS OG SKAT FRA START 

Vælg et regnskabsprogram - www.dinero.dk ville være naturligt at foreslå her, det er gratis og fra "amino" men der er flere andre at vælge mellem - det letter overblik og momsregnskab

Det skal være 100% grundigt - alt skal der være bilag for køb og salg og alt i nummer rækkefølge og kun når moms fremgår af købsnota er der moms og importerer du må du sætte dig ind i importmoms. HER HAR DU BASALT OM KRAV TIL REGNSKAB

Du vil efter min mening med fordel kunne lave en aftale med en bogholder (billigere end revisor i starten) som via nettet kan se dine bilag (scan dem) og gå ind i dit regnskab i alle fald i begyndelsen. 3 tilbud gratis fra www.agera.dk 

Selvangivelse kan vi tage senere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 01:56

Tak for svaret!

Lige en hurtig ting vedrørerende import af ting fra ebay og lignende sites:

Skal man på en eller anden måde gøre post danmark eller told/skat opmærksomme på at der kommer pakker fra ebay? altså udover at være importørregistreret?

Hvordan påsættes told og importgebyrer osv i regnskabet? Kan det trækkes fra i en art?

Og pålægges der 25% importmoms EFTER købet af skat, og hvornår skal dette betales? og dette modregnes vel den moms som man betaler af sit salg? 

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27

1 - du skal ha dit firmanavn eller CVR nummer på pakken

2 told og gebyrer er omkostning på lige fod med varen

3 du har ikke læst linket om importmoms for så ville du forstå at det både er under salgs og købs moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Jeg vil stadigt råde dig til i starten at ha en bogholder med lidt forstand på det her siddende via nettet og med adgang til scan af dine bilag for at råde dig .- du vil ikke kunne klare det uden enten at vide mere selv, eller få hjælp er min påstand. Moderne programmer klarer meget men du vil spare penge ved at bruge bare ganske lidt på en hjælper i starten

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)