Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rod i moms??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Tollarp Sverige
Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej på Amino

Jeg har et lille sprøgsmål. Jeg har har oprettet et IVS og da jeg skulle oprette en firmakonto, bad jeg om at selvskabet selv skulle stå for udgiften for oprettelsen af kontoen.

Men min bankmand glemte det og træk pengende fra min privat konto. Jeg ringet til ham og han rettet fejlen.
Det vil sige at nu er der 2 X -750 og en + 750 så det hele gå op nu..

Jeg er stadig ny med moms og jeg skal berette moms, meget snart så vil gerne have styr på det. Sprøgsmålet er om jeg skal lave et bilag eller en note til mit regnskab??  eller om jeg kan ignorer det, for har bogført den endelige regnig/betaling til regnskabet.      

På forhånd mange tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannie Andersen:
Det vil sige at nu er der 2 X -750 og en + 750 så det hele gå op nu..
det er ikke til at sige hvad det er - om det er din bankkonto du henviser til eller om du har bogført gebyret som det er i din virksomheds regnskab ud fra det du skriver her.  Din bogføring skal jo så vise det samme som status i banken som virkeligheden i banken MEN - der er mig bekendt ikke moms på bankgebyrer og det burde vel også fremgå af dit bogføringsprogram. Du bogfører aldrig noget som helst med moms hvis ikke det klart fremgår af regningen.

Er du i tvivl, så få en bogholder til lige at se dit regnskab for første halvår igennem for at sikre alt er OK for det er ikke altid så let som du tror desværre. Det vil ikke koste en bondegård og kan ske eksternt over nettet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)