Hej Er der en der kan hjælpe mig lidt - er nystartet selvstændig, men kun tænkt som selvstændig bibeskæftiglese. Hvor på forskudsopgørelsen skal jeg opgive forventet over/underskud - synes ikke der er en rubrik der springer lige i øjnene. Det kunne være super cool, hvis der var en der kunne give mig rubrik nummeret :-) Jeg læser mange steder at der er folk der henviser til udvidet selvangivelse, men den skal jeg vel ikke ind på endnu? Jeg er som sagt lige startet, så det er rent forskudsopgørelse jeg tænker at jeg skal ind og rette? på forhånd tak Ole |
Der er ikke et skattebegreb bibeskæftigelse. Der er hobbyvirksomhed men det er nu nok slet ikke det du er inde på. Hvis det er som CPR du skal udføre arbejde, så er det honorar du skal forskudsindberette og så skal den du arbejder for indberette til skat, hvis det er salg bør du bede om udvidet selvangivelse og forskud helt enkelt - det er eneste sted du på ordentligvis kan vise det overskud du skaber
det er klart det rigtigste (rubrik 15 kunne gi lidt samme men - brug udvidet forskud) se her om brugen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html hvor der er link til skats anvisning af personlig virksomhed, og det er det du er - uanset registrering eller andet
vh John H