Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre personlige anparter til holdingselskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 29. Feb 08
Indlæg ialt: 34
Fra  cnh.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der er en Amino som kan hjælpe lidt.

Jeg ejer 20% af et ApS personligt, det har kørt i 3 år ca.
Som det er for tiden har ejerne valgt at bruge overskud til konsolidering af selskabet, men engang i fremtiden kommer udbytte forhåbentlig på tale.

Jeg burde nok have stiftet et holdingselskab til mine anparter for 3 år siden, men det fik jeg altså ikke gjort.

Nu overvejer jeg at flytte mine anparter til et holdingselskab for at være bedre stillet i fremtiden, men:

Hvordan foregår det?
Bliver man beskattet af noget og af hvad?
Vil det være en fordel at anvende et IVS som holding, så jeg ikke behøver slippe 50.000 kr?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som jeg hører det, er vejen lige for at du skal have lavet en aktieombytning. 

Du har helt sikkert en revisor som hurtigt kan hjælpe dig med dette.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst mig frem til mere, er det ikke sikkert du kan alligevel med blot 20% ejerandel. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det - som i alle fald EN mulighed betyder, at du stifter ex IVS så kan du jo sælge anparterne privat til det IVS og så skal det ske til deres indreværdi som udgangspunkt og så er der skat af gevinst eller tab på aktieindkomst for dig som person i forhold til anskaffelsesværdi vil jeg da formode.

Det vil være en ide at tage en revisor ind konkret til rådgivning for meget kan afhænge af denne værdisættelse af dine eksisterende 20% og ved udbytte til holding vil dette så være bundet til holding har opsparet 50.000 kr som udgangspunkt (men holding vil ikke få skat af det - drift vil ha betalt selskabsskat inden du får evt udbytte til holding

Hold det op mod evt omk. ved at drive IVS holding (rent financielt mener jeg dog ikke kræver lovpligt arbejdsskadeforsikring men ofte lidt omk til regnskabet) - selve skatten inden du har pengene i hånden personlig er ens - holding eller ikke. Det er jo ikke altid det er en stor fordel med et holding for alle aktier man har trods alt Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Give
Tilmeldt 29. Feb 08
Indlæg ialt: 34
Fra  cnh.dk Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Får løn fra ApS'et så har ikke brug for afkast, men eftersom jeg kun ejer 20% kan de andre ejere jo meget vel have en anden mening.

Er skatten til man har pengene i hånden ens? Har det ingen indvirkning om man betaler topskat i forvejen eller ej?

Hvad betaler man i skatteprocent, når driftselskabet har betalt skat og hvornår betaler man den med de 2 forskellige modeller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)