Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder, der ikke betaler

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Så har jeg nu for første gang en kunde, der åbenbart ikke har i sinde, at betale sin åbne regning. Aftalen til den leverede ydelse ligger på mail og jeg har rykket ham 2 gange nu og prøvet at komme i kontakt med manden adskillige gange, hvorefter han to gange sender en sms og fortæller, at han er godt tilfreds med arbejdet og at han betaler snarest. Der sker bare ikke noget!

Hvad gør jeg herfra?

Nogle ideer?

Virksomheden sidder i øvrigt lige som mig i Københavnerområdet. Jeg er taknemmelig for ethvert tip, der kan bruges herfra!

Venlig hilsen,

Lars

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 10:01
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 10:16

Umiddelbart virker det som om, at han er indstillet på at betale, men at han befinder sig i en vildfarelse om, at han nok selv skal bestemme hvornår han betaler og eller ikke mener, at det er vigtigt at betale leverandører til tiden.

Desværre findes der ganske få, der har det på den måde.

Jeg ville give det et par uger - se om han betaler - og eventuelt spare besværet (tidsforbruget) med inkasso.

Næste gang pågældende kunde henvender sig kan du fx skrive en høflig e-mail om, at du skal have betaling forlods, pga. tidligere uregelmæssigheder mv.

/anders

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 10:34

Der skal ikke gives ved dørene når folk ikke betaler.   Man skal rykke så snart der ikke foreligger betaling til tiden.  Og selvfølgelig kan man tillade sig det.   Der er udført arbejde, og dette skal betales, ingen grund til at vente.  Kunden kan have overset eller glemt eller slet ikke modtaget faktura.  Alt dette kan man opklare med en høflig rykker ("har De betalt indenfor de senest 5 dage bedes De se bort fra denne henvendelse" etc.. )   Sker der derimod intet kan man 11 dage senere afsende rykker 2, og herefter (igen 11 dage uden indbetaling eller reaktion) videregive krav til en eller anden inkassoinstans.  Ovenstående problemstilling er den klassisker beskrivelse af en kunde der enten slet ikke har tænkt sig at betale, eller tror at han selv kan betale efter forgodtbefindende, og sådan er verden ikke skruet sammen.  Lad være med at give yderligere kredittid her !  (Kender typen alt for godt )

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:39

Lars:
Nogle ideer?

Tag evt. en snak med Collecto. De tilbyder no-cure-no-pay inkasso.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:41

Vi kan alle glemme en regning, men ham her holder dig jo hen med vilje. Jeg ville sende en høflig reminder et par dage efter fristen - det får faktisk de fleste til at betale - derefter endnu en høflig reminder med varsel om rykker ved manglende betaling efter endnu et par dage - og så må du jo sende en rykker, hvis det heller ikke virker.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:49

Jeg vil også mene, at det gør alt nemmere, hvis du skriver dine handelsbetingelser ned og gør opmærksom på dem, når kunden godkender dit skriftlige tilbud. Dels kan kunden ikke løbe fra, at han har godkendt handelsbetingelserne - herunder betalingsfristen - dels er det meget lettere for dig at køre den slags sager efter en fastlagt model, så du er fri for at spekulere over, hvad du gør, når det sker næste gang.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 10:56

Det nytter, desværre, ikke noget med denne eftergivenhed og blødsødenhed.

Vi kan alle glemme en regning, men hvis ikke der bliver betalt efter første rykker / aftale, så er der kun én vej - og det er hårdt mod hårdt.

Hvad os selv angår, så får kunden mulighed for at lave aftale om en betalingsaftale mod at underskrive en selvskyldnererklæring. Alternativet er inkasso.

Hvis der så ikke betales som aftalt, så står vi langt bedre med denne erklæring i hånden og kan gå direkte efter kundens værdier til at dække vores regning.

Så mit råd vil være - vær rimelig, men hård. Kunden må ikke være i tvivl om at du sætter handling bag dine ord.

Det er altid dem der rykker hurtigst og hårdest som får pengene - de andre må så stå og vente pænt.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:00

Louise Lamberth - Tekstfokus:
derefter endnu en høflig reminder med varsel om rykker ved manglende betaling efter endnu et par dage - og så må du jo sende en rykker, hvis det heller ikke virker.

nej nej... så er man allerede ude i noget hvor man ikke selv aner hvad man har gang i.  Man skal følge de gældende regler på området, specielt med henblik på at sikre sig selv at alt er korrekt hvis det skulle komme til en retslig inkassoforretning.: Manglende betaling; rykker 1, afvente respons/betaling  11 dage.  Ingen reaktion: Rykker 2, afvente respons/betaling 11 dage.  Ingen reaktion: Inkasso.  Der er absolut ingen grund til at forlænge kredittider med "høflige remindere" etc.    Det kan ikke være rigtigt at den der har udført arbejdet skal rode rundt på knæ og høfligt anmode om en betaling flere gange.  Man har allerede anmodet om betaling dengang man sendte fakturaen afsted.  Dette er faktisk en anmodning om betaling.  Mht. betalingsbetingelser og forretningsbetingelser:  fint nok at få det skrevet, men man kan ikke skrive sig til noget der er værre end gældende lovgivning, og hvis intet andet er anført på fakturaen, så skal der ske betaling omgående.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 11:06

Det var nu ikke meningen at skrive noget, der var "værre" end gældende regler. En reminder er jo ikke det samme som en rykker, men vi vil da alle sammen helst undgå de her problemer, når vi kan.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)