Jeg har netop udfyldt min udvidedet selvangivelse for 2013, men jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort dette korrekt, og hvad konsekvenser ved udfyldelse af en ikke godkendt selvangivelse er.? Problemet ligger i at jeg i 2013 lukkede en virksomhed, virksomheden havde ingen indtægter/udgifter, der derfor har jeg blot udfyldt 0 for denne. Herudover har jeg en anden virksomhed med en kammerat, som vi startede i august, her har vi først haft overskud efter 2013, og havde et mindre underskud i 2013 grundet etableringsomkostninger. Skal jeg ikke angive dette underskud i min selvangivelse? Spørgsmålet kommer, da min kammerat ikke kan se rubrik 71 på hans selvangivelse, hvilket selvfølgelig kan skyldes at han allerede har fået udbetalt SKAT tilbage. Bør jeg yderligere derfor kun angive de 50 % af underskuddet i henhold til vores I/S aftale, eller skal/kan jeg angive det fulde beløb, da han jo ikke har mulighed for dette? Håber der er en som kan hjælpe :) |
hvis din I/S partner ikke kan se 71 tror jeg nu snarere det er fordi han ikke har udvidet selvangivelse og det skal han jo ha for at kunne angive sin andel af resultatet i I/S for 2013 - og da han jo ikke er ophørt i jeres I/S forstår jeg nok ikke helt hvad han vil med 71
Du må absolut kun angive den andel der hører til dig i jeres I/S aftale (ex 50% af det skattekorrigerede resultat hvis det er det som er aftalt) - Det er det samlede resultat af din lukkede personlige og dit I/S du skal ha I rubrik 111 til 118 ved os under 300.000 (kan være 0 + underskud) og begge regnskaber skal du gemme og kunne fremlægge på begæring
Se rubrikker her evt i vejledning med skats video on top
http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html
vh