Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsegodtgørelse Rubrik 53

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Her lige i sidste øjeblik er jeg kommet i tanke om at jeg i 2013 var på en rejse for en bestyrelse jeg sad i på det tidspunkt. Jeg var 5 dage i USA. Jeg fik betalt rejsen men ingen ophold/forplejning. Bestyrelses arbejdet var frivilligt og ulønnet.

Kan jeg mon få rejsegodtgørelse/diæter for de 5 rejsedage? Hvis, nogen der så ved hvad det daglige beløb er? (Mener at kunne huske at det tidligere var 600 pr dag)

Mvh Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57

generelt er det til lønmodtagere men frivilligt arbejde i ex sportsforeninger kan også modtage det - jeg tør derfor ikke svare men læs denne http://www.bdo.dk/faglig-info/publikationer/skat-og-moms/skattefrie-diaeter/#Skattefriediæter om du bliver mere begavet (også en 12 mdr frist nævnt) og så vil det jo være fradrag for ikke modtaget dækning i forhold til diæter i så fald hvis - hvis - hvis  ..... (for jeg mener ikke du kan udbetale arbejde for en frivillig bestyrelse via din virksomhed hvis det er det du tænker på)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:11

Tak John. 

Hurtigt og brugbart svar som altid. Tak!

Det var for en forening (AMBA). Og potentielt noget der osse kunne afføde arbejde til min egen virksomhed på senere tidspunkt. Men primært for at repræsenterer foreningen. Det var i april/maj så det blir for besværligt med 12 måneder regl mm. Tænkte bare at hvis jeg nemt kunne angive 5 gange rejsedage of få fradrag for det var det jo lige til. Men det ser det ikke lige ud til. Skal vist til at få mig en revisor. Tror jeg mister en hel del her og der. Tak igen for svar og link ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)