Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligejet virksomhed -> Holding + Drift selskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Håber der er nogle kloge hoveder der vil give et råd med på vejen, om hvordan man går fra personligejet virksomhed til holding+drift selskab.

Historie:

01.09.2013 stiftede jeg det personligeejet konsulent virksomhed. Frem til 31.12.2013 tjente jeg ca. 55.000 efter moms.

Fra 01.01.2014 til nu, har jeg yderligere tjent ca. 140.000kr. efter moms. 

Pga. risiko mm. ønsker jeg har lavet den personligeejet virksomhed om til en holding+drift. 

Hvordan gør jeg det smartest skattemæssigt?

Jeg ønsker ikke at betale 50.000kr i kapitalbinding til stiftelses af APS fra egen lomme. Disse skal komme fra mit nuværende firma. 

Jeg snakkede med en revisior som mente det bedste var at lukke nuværende firma. Udbetale de 55.000 fra 2013 til mig selv (da jeg ikke kommer til at betale topskat). Starte et nyt holding+drift og håbe på skat godtager at de 140.000kr, optjent i 2014, som værende fra drift selskabet. Synes det virker noget risikabelt. 

Nogen gode råd? 

Det jeg allerhelst så var at slutresultater var:

1. Holding APS (140.000kr+55.000kr) og Drift IVS (1kr)

2. Holding APS (145.000) og drift APS (50.000kr).

mvh

Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder vel korrekt at det kan være bedst at stifte med beskattede midler rent faktisk - men det kræver jo at du får betalt skat af det du har tjent. At håbe på skat køber at de 140.000 du har tjent i personlig virksomhed i 2014 skulle være tjent i det nye selskab er jo ren svindel og din revisor kalder sig nok bare revisor uden at være det - det er en helt ubeskyttet tittel- 

find en ny omg.

I kan overveje skattefri virksomhedsomdannelse, men det ændrer ikke ved at selve overskuddet skal være beskattet - I kan også overveje at gå via IVS i stedet som kræver mindre kapital - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html - der kan I opbygge ApS med kun selskabsskat betalt

Samme kan i med sjove låne konstruktioner men fælles er, at selskabsskatten skal være betalt. Find en revisor der ikke tror de penge du har tjent i 2014 inden stiftelse bare er i selskabet når det er i det personlige  kreative revisorer er fine men han skal i det mindste sige, det er stik ulovligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)