Jeg har ikke kunne finde svar på dette, så jeg håber i kan hjælpe.
Jeg ved at jeg kan skrive varer ud fra lageret som privatforbrug i en enkeltmandsvirksomhed. Men kan jeg gøre det samme i et ApS jeg selv er direktør for?
Eller skal jeg lave en regning til mig selv i stedet?
I begge fald bør du lave en faktura til dig selv (til indkøbspris + moms) netop for at få momsen med når du tager varer ud
Jeg er ikke helt med på hvordan du mener med i enkeltmandsvirksomhed. Hvordan får du betalt moms af de varer som du vel har trukket moms fra ved indkøbet? Det lyder ikke korrekt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har naturligvis betalt moms af varer jeg har taget ud som privatforbrug, da jeg gjorde det i enkeltmandsvirksomheden. (Jeg har tidligere haft enkeltmandsvirksomhed, men har oprettet et ApS og flyttet alle aktiviteter derover)
begge dele helt OK - betaler du ved at flytte penge ind i bank så er det fint og betaler du ved at bogføre som hævning - hævet privat i egenkapitalen - er det også fint - bare din faktura er med moms så det er nemt at redegøre for
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER