Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt webshop-system til dropshipping?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Jeg har en ide, som jeg overvejer at søsætte, men jeg føler, at jeg har brug for et godt råd på vejen. Jeg kunne godt tænke mig, at opsætte en dropshipping-virksomhed, hvilket vil sige, at jeg vil opsætte en webshop, som 'bare' videreformidler ordre til et par gode underleverandører, som jeg har erhvervet mig gennem mit netværk. Underleverandørerne er alle med på det, men nu skal jeg bare have skruet en godt webshop sammen til det. 

Jeg har tidligere prøvet at lege lidt med Prestashop (uden overhovedet at have nået til bunden i alle dens funktionaliteter). Jeg tror dog, at jeg fik implementeret et uheldigt tema, for jeg havde gentagne problemer med oversættelser. 

   Jeg har haft fingrene lidt længere nede i SmartWeb, men fandt ud af, at det system ikke understøtter dropshipping, på en særlig effektiv måde.

Det jeg søger...

I og med, at jeg har tre underleverandører, så kan det jo forekomme, at en kunde køber produkter fra to forskellige lagere. Eksempelvis, hvis jeg både solgte øl og mælk, fra henholdsvis Carlsberg og Arla. Jeg søger et system, hvor at shoppen selv kan finde ud af, at kunden har tilføjet produkter fra to forskellige producenter/lagere/underleverandører/whatever, hvor at systemet så ved, at det skal gennemføre handlen som to forskellige ordre, og samtidig trække kunden for to forskellige forsendelser. Amazon.com gøre eksempelvis dette. Den regner selv ud, at det er to forskellige pakker, hvis man bestiller fra to forskellige lagere.

   På en eller anden måde, skal kunden også kunne finde track&trace nummeret, både for pakken fra Arla og for pakken fra Carlsberg. Det jeg havde tænkt var, at underleverandøren skulle have adgang til systemet. Så når en kunde havde købt en mælk og en øl, så ville Arla modtage en mail om, at de havde modtaget en ordre på en mælk (og ideelt set også en følgeseddel med mit logo på), som de så kunne sende afsted. Når den var sendt afsted, kunne de så logge ind i mit webshop-system og markere pakken for afsendt, hvor de samtidig indtaster track&trace-nummer for pakken. Det samme ville så ske for Carlsberg (de ville modtage en mail om en ordre på en øl, de skulle sende pakken og logge ind og indtaste track&trace for pakken).

   Vigtigt detalje: Arla og Carlsberg skulle ikke kunne se hinandens ordre, så de skulle kun have rettigheder til deres egne ordre. 

Er der nogen der kender et system som understøtter dette? Og hvis min forklaring blev for langhåret, så kunne jeg bare godt tænke mig en anbefaling om et webshop-system der er godt til dropshipping.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan alle shop-systemer benyttes til dropshipping. Det med dobbeltfragtvis ved jeg ikke lige dine kunder hopper med på, men jeg ved selvfølgelig heller ikke så meget om hvad det er du har tænkt dig at sælge. :)

Jeg tror ærlig talt ikke at dine underleverandører gider logge ind i dit system for at sende track&trace til dig, det foregår som regel helt automatisk i deres eget system. Du får sikkert en mail med "nu er varen sendt til kunden, her er T&T". Det er så typisk din egen opgave om at formidle dette videre til kunden - de fleste shopping systemer kan også sagtens klare dette - du hopper ind i din admin og tilføjer dette i kundens ordre. Ved 2 underleverandører, tilføjer du blot 2 gange.

 Rent teknisk kan alt jo lade sig gøre, det er bare et spørgsmål om prisen :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)