jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed som jeg startede dec 2012. Samtidig har jeg et erhvervslokale/kontor som jeg har haft siden 2011. jeg ved at man normalt kan trække udgifter, der vedrøre opstart af virksomheden, fra 6 måneder tilbage før registrering af virksomheden. Det var jeg ikke opmærksom på da jeg startede op i 2012 (hvor jeg endte i et lille minus). Mit spørgsmål er om det fradrag nu er “tabt” eller om jeg stadig kan nå at “udnytte” det. Vh Mads |
Først tror jeg skat vil undre sig over de har haft lokalet siden 2011 - og nu mener det er en udgift du har taget for at starte en virksomhed op i december 2012 - det virker nok for dem ikke, som at du har haft det lokale udelukkende for at starte virksomheden om
Du vil jo sikkert trække 6 mdr inden din start dec 2012 - men da udgiften har været der 1,5-2 år inden tror jeg ikke på den
Du kan i alle fald ikke trække det fra i 2013 regnskabet er jeg ganske så sikker på, da din skat jo kan være vidt forskellig fra år til år - så du vil altid skulle via skat for at få genkørt 2012
se om andre svarer anderledes, eller kontakt skat og hør om du kan forklare at det kun var med formål at starte op, jeg tror ikke på den lykkes. Husk du intet kan trække fra - fra inden opstart - hvis du inden har faktureret noget uden moms (kunne være faldet når du har haft lokalet så længe inden)
vh John H