Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min første årsrapport som selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har drevet I/S og enkeltmands virksomhed i en årerække og normalt indsender vi en resultatopgørelse til SKAT en gang om året.

I oktober 2012 startede vi regnskabsår frem til 31/12/2013 for et SMBA selskab.

Jeg har intet hørt fra SKAT om indberetning - men i dag modtager jeg så "PÅKRAV OM INDSENDELSE AF ÅRSRAPPORT ELLER UNDTAGELSESERKLÆRING" fra Erhvervsstyrelsen.

Vi bruger Billys Billing til regnskab. Vi bogfører selv og har ingen revisor tilknyttet, eller råd til en revisor for den sags skyld.

Vi er nok egentlig en ganske traditionel iværksætter handelsvirksomhed så mon ikke spørgsmål er relevant for mange andre...

Spørgsmålet er nu - hvad helt præcist skal man gøre for at få indsendt sin årsrapport korrekt ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18

få fat i en revisor. Der skal indberettes årsrapport (eller undtagelseserklæring) inden udgangen af Maj med det regnskab I har og i yderste konsekvens kan i få jeres SMBA lukket, så få en revisor til hurtigt at afgøre om i kan ha undtagelseserklæring eller der skal udarbejdes årsrapport med ledelsesberetning (som ikke er officiel for et SMBA) lige som der skal indberettes skat for selskaber

Når du siger i intet rigtigt ved om det, så vil jeg stærkt råde til hurtigt at finde en der kan udarbejde det korrekt og indberettet (sker elektronisk) for jer. Spørgsmålet er om I har råd til at lade være med at lige betale jer for det, specielt set i lyset af hvor sent I er ude

Den person må også lige checke at I ikke bare hæver som var det personlig virksomhed osv - det behøver ikke være så dyrt, men få det gjort. evt søg www.agera.dk eller se om nogen herinde melder sig til at give tilbud på hjælpen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33

Supertankeren:
Spørgsmålet er nu - hvad helt præcist skal man gøre for at få indsendt sin årsrapport korrekt ? 

Hvis I ikke over skrider nedenstående grænser:

1)En balancesum på 7 mio. kr.,

2) en nettoomsætning på 14 mio. kr. og

3) et gennemsnitligt antal heltidsbeskæftigede i løbet af regnskabsåret på 10.

så tager du et papir og skriver i overskriften "undtagelseserklæring for XX SMBA CVRnr. xx xx xx xx)

og skriver noget i stil med.....

Da XX SMBA ikke overstiger nogen  af de grænser som nævnt i årsregnskabslovens § 4 er der alene i henhold til dette udarbejdet undtagelseserklæring for selskabet.

Stiles til Erhvervsstyrelsen og underskrives af ledelsen.... (mere er der ikke i det)

/Henrik

Næste udfordring for jer - selvangivelse.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 23:40

Det var faktisk SÅ nemt. Tak!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)