Hej, Jeg har drevet I/S og enkeltmands virksomhed i en årerække og normalt indsender vi en resultatopgørelse til SKAT en gang om året. I oktober 2012 startede vi regnskabsår frem til 31/12/2013 for et SMBA selskab. Jeg har intet hørt fra SKAT om indberetning - men i dag modtager jeg så "PÅKRAV OM INDSENDELSE AF ÅRSRAPPORT ELLER UNDTAGELSESERKLÆRING" fra Erhvervsstyrelsen. Vi bruger Billys Billing til regnskab. Vi bogfører selv og har ingen revisor tilknyttet, eller råd til en revisor for den sags skyld. Vi er nok egentlig en ganske traditionel iværksætter handelsvirksomhed så mon ikke spørgsmål er relevant for mange andre... Spørgsmålet er nu - hvad helt præcist skal man gøre for at få indsendt sin årsrapport korrekt ? |
få fat i en revisor. Der skal indberettes årsrapport (eller undtagelseserklæring) inden udgangen af Maj med det regnskab I har og i yderste konsekvens kan i få jeres SMBA lukket, så få en revisor til hurtigt at afgøre om i kan ha undtagelseserklæring eller der skal udarbejdes årsrapport med ledelsesberetning (som ikke er officiel for et SMBA) lige som der skal indberettes skat for selskaber
Når du siger i intet rigtigt ved om det, så vil jeg stærkt råde til hurtigt at finde en der kan udarbejde det korrekt og indberettet (sker elektronisk) for jer. Spørgsmålet er om I har råd til at lade være med at lige betale jer for det, specielt set i lyset af hvor sent I er ude
Den person må også lige checke at I ikke bare hæver som var det personlig virksomhed osv - det behøver ikke være så dyrt, men få det gjort. evt søg www.agera.dk eller se om nogen herinde melder sig til at give tilbud på hjælpen
vh John Hannover