Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal: "Har du ikke en PayPal-konto?" muligheden forsvundet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Her da Ewire gik konkurs skiftede jeg over til PayPal og det har der ikke været problemer med siden.

Men i sidste uge fik jeg et par mails fra kunder der ikke kunne betale uden at oprette en PayPal konto. Jeg tjekkede og ganske rigtigt, når man kom til PayPal var der kun mulighed for enten at logge ind, eller oprette en PayPal konto. Normalt er der nederst på PayPals betalingsside, en knap/link til "Har du ikke en PayPal-konto?" hvor folk så bare angiver navn, adresse og betalingskort - og så er det det. 

Dengang gik problemet i sig selv igen efter jeg havde googlet efter en løsning en times tid.

Nu har jeg så netop fået en mail fra en ny kunde der har samme problemer, og ganske rigtigt, muligheden er væk igen.

Er der nogen af jer andre som bruger PayPal, der VED at denne mulighed (normalt) eksisterer på jeres webshop, og evt. kan tjekke om den stadig er synlig i dag eller om der er gået noget galt inde hos PayPal?

--

Det er funktionen "Valgfri PayPal-konto" under ens PayPal indstillinger "Webbetalingspræfencer" der er tale om.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:16
Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 09:21

Tak for dit svar Remy, men... dit link virker ikke, i nogle af mine browsere, alle steder ender jeg på PayPal med beskeden:

"This transaction is invalid. Please return to the recipient's website to complete your transaction using their regular checkout flow."

Men hvis jeg går ind på denne side:

http://www.remy.dk/fakturaprogram_pro.html

Og trykker på din knap med 199 kr som leder over til PayPal, så har jeg disse 2 muligheder:

1) Betal med min PayPal-konto

2) Opret en PayPal-konto 

Dvs. ingen mulighed for at betale uden en PayPal konto. Jeg har prøvet både i en browser som jeg HAR været logget ind på PayPal med tidligere, og i en anden browser med alle cookies slettet.

Så for mig, hos dig, er en PayPal konto altså også påkrævet :)

--

Har du selv tjekket inden du sendte linket, at det stadig virker hos dig, at betale via PayPal UDEN en PayPal konto? Eller plejer det bare at være sådan, ligesom i tilfældet med min shop? For så er det måske hos PayPal der er problemer. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:23

Det er underligt. Det virker fint hos mig :-)

Nå det skal da undersøges tak for information.

Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 09:29

Jeg har som sagt prøvet 3 browsere på din side, den ene med cookies slettet. Prøvede også at hoppe på VPN for at skifte min IP addresse, men det ændrede heller ikke noget, men hvis PayPal kigger på om IP adressen har været brugt tidligere, så hjælper VPN nok ikke noget.

Besøger jeg din side fra min mobil, stadig på samme netværk som min computer, får jeg godt nok mulighed for at betale uden at logge ind, via PayPals mobil-side.

Underligt...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:30

Hej Klaus.

Tøm lige din browser da det lyder som om din browser laver problemer for dig!
Det er cache du skal tømme.

Til det andet skal du ikke oprette en almindelig konto på paypal men derimod en business konto.
På denne måde kan du lave API og dine kunder behøver ikke længere en konto men kan betale direkte! 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 09:31

ups kom lige sendt nok :)

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 09:32
Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 09:57

Jeg bruger deres "PayPal Payments Standard" med Classic API, og hvis jeg ændrer locale ("lc") værdien fra "da_DK" til "US", så sker der pludselig noget.

Så dukker "Don't have a PayPal-account?" nemlig op. Trykker man på den, er United States selvfølgelig forvalgt som land. Der vælger man selvfølgelig "Denmark" i stedet, og så genindlæser den siden og muligheden for valgfri PayPal konto forsvinder, nu kan man kun logge ind eller oprette en ny.

Det må da næsten være et problem inde hos dem så...

Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 10:31

LØSNING: Jeg har talt med PayPal's danske kundeservice som kunne oplyse at "Valgfri PayPal konto" har været under udfasning de sidste par år, og gradvist også er det i Danmark - og det bliver ikke aktiveret igen. Problemet er at dem der betaler uden at oprette en PayPal konto ikke har mulighed for at acceptere deres betingelser og vilkår, åbenbart.

Så for mit vedkommende, må jeg desværre finde en anden løsning end PayPal. Surt at have brugt udviklingstimer (endda i en weekend) på at integrere PayPal efter Ewire lukkede ned, og nu skal til at finde noget andet igen...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)