Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Planlægnings software – Skrotte eller hvordan kommer jeg videre ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Prøver lige at se om jeg kan få noget feedback herinde på et projekt der ligger i skufften, hvilket egentlig irrerterer mig groft. Der kommer lige lidt for historie / info først, håber ikke det bliver for langt.

- 1: Er uddannet industritekniker, og efter uddannet Produktionsteknolog inden for drift / Produktions optimering. Dvs jeg har stået på “gulvet” i en del år, og set hvad dårlig planlægning medfører osv.
- 2: Skrev mit eksamen projekt for mit tidligere arbejde, der omhandlede styring af produktionen. Til dette formål endte jeg med at selv udvikle et stykke software til dette.
- 3: Grundet en i mine øjne ledelse der ikke ønskede indblanding eller forandring i deres ledelse, fik jeg aldrig mulighed for nogensinde at teste softwaren.

Og nu står jeg efter et halvt år med projektet liggende i skuffen, og kan ikke helt slippe tanken om at det har potentiale hos mindre virksomheder – Men har svært ved at komme videre, og mangler nok også viden på området (Fx en mentor). Lidt omkring programmet:

- 1: Det drejer sig omkring et stykke software til at planlægge sin produktion. Dvs tilføje sine ordre, stamdate, følge om de er startet eller hvordan de skal startes.
- 2: Det fungere ved hjælp af en stort touch skærm (Er indkøbt), hvor at alle kan være med uanset uddannelse – Meget grafisk lavet.
- 3: Har fået udviklet og lavet en beta version, der dog mangler en del funktioner – Dog vises selve ideen helt fint.

Jeg syntes egentlig jeg står med et produkt der er muligheder i for mindre virksomheder der ikke har den store konkrete planlægning, og måske ikke ønsker at smide en formue efter Navision, Axapta osv.

Hvordan ville i arbejde videre fra sådan en situation, eller bare droppe det ? – Har smidt en slat penge efter at få udviklet en beta software, men tænker at det måske er en mentor / aktiv invester jeg skal bruge ? ….

Det skal nok testes i forbindelse med en virksomhed for at få feedback og udviklet færdigt, og derefter kommer hele salgs processen osv. Håber ikke dette indlæg blev alt for indviklet, men går nok lidt og irrerterer mig over at dette projekt bare ligger i skuffen, vil gerne have set om der var potentiale.

Mvh Henrik

(Var lidt i tvivl om hvor tråden sku placeres, satser på det er oki her)

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 19:57

Hej Henrik 

Lyder da som et spændende projekt.

Umiddelbart ville det jo lyde til at være en skam bare at smide håndklædet i ringen, nu hvor alt efter sigende er klappet og klart til den første test.

Det lyder på mig til, at alt du mangler, er en virksomhed der kunne have lyst til at teste på det, mod selv at få den potentielle fordel at få deres produktion optimeret, eller i hvert gratis finde ud af om din software kunne have interesse for dem. Hvis du er heldig, er der nogen herinde der kunne have lyst til dette.

Omkring at bringe investorer ind, er det måske ikke det rigtige stadie at gøre det på. I så fald, skal du i hvert fald lede efter en business Angel med flair for markedet, eller som du selv er inde på, en anden for for mentor. Det lyder til at du selv brænder mest for produktet, og forretningsmodellen bag ikke er gennemtænkt endnu. Det er som regel det vigtigste for en investor, og her risikerer du bare at køre endnu mere død.

Jeg ville personligt sætte alle kræfter ind på at få mit produkt testet når nu det var klart, og så tage den derfra.

håber mit input kunne bruges til lidt :-)

Mvh. Rasmus 

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:05

Takker for svaret Rasmus.

Er lige ved at se hvilke funktioner der måske mangler inden et firma kan teste det ordenligt + få noget pris estimat på hvad det vil koste i grove tal.

Tror også selv at det skal testes i samarbejde med en virksomhed, og der skal naturligvis være nogle fordele for dem. At de får det sat op til præcis deres produktion, gratis det første år eller hvad man nu finder ud af sammen.

Kan godt ske at forretnings modellen bag ikke er præcis nok for en investor, sidder dog også med tanke om at lave en konkret forretningsplan - Dels også for at selv se hvor der måske er "huller" man ikke har tænkt på.

Jeg takker for input og vil da bestemt tænke over de punkter du nævner.

/Henrik

#Tilføjelse: Har også lidt i tankerne om at få opsat en simpel hjemmeside, fx lidt som Dinero eller lign. Lige hvor de virksomheder man fx finger til kan se hvad det er for noget.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:17

Jeg synes også at det ville være en skam bare at skrotte projektet.

De bedste systemer er ofte lavet af folk der har stået med et problem, og fundet en løsning, ligesom du har. Tal evt. med dit lokale erhvervskontor, og se om ikke de kan hjælpe dig med en mentor. Jeg har tidligere haft en mentor, som jeg fik ad den vej. 

Forhåbentlig finder du en mentor som har netværk i produktionsbaserede brancher, som kan hjælpe dig til at få en virksomhed til at teste dit software. Du behøver ikke nødvendigvis have alle features, lad evt. en testvirksomhed komme med input. Brug ikke flere penge på udvikling før du har fået et ja fra en virksomhed der vil teste det, det er mit råd.

Mvh Carsten

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 22:35

Carsten Jacobsen:

Jeg synes også at det ville være en skam bare at skrotte projektet.

De bedste systemer er ofte lavet af folk der har stået med et problem, og fundet en løsning, ligesom du har. Tal evt. med dit lokale erhvervskontor, og se om ikke de kan hjælpe dig med en mentor. Jeg har tidligere haft en mentor, som jeg fik ad den vej. 

Forhåbentlig finder du en mentor som har netværk i produktionsbaserede brancher, som kan hjælpe dig til at få en virksomhed til at teste dit software. Du behøver ikke nødvendigvis have alle features, lad evt. en testvirksomhed komme med input. Brug ikke flere penge på udvikling før du har fået et ja fra en virksomhed der vil teste det, det er mit råd.

Mvh Carsten

Syntes bestemt også selv det vil være en skam, derfor jeg ville prøve at have nogle input.

Håber / tror selv at pga jeg at have stået med problemerne, bedre at kunne forstå og sætte mig ind i dem, og få udviklet en ordenlig løsning der fungere til de mindre steder. Kan godt være jeg skal prøve det lokale erhvervskontor, for en mentor er bestemt noget jeg har tænkt over tit.

Siger ihvertfald mange tak for dine input Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)