Hej. Jeg bruger Dinero som regnskabsprogram, og da de kun svarer på spørgsmål omkring selve systemet, så tænkte jeg at jeg ville prøve lykken herinde.
|
hvis produkterne koster det samme i indkøb og salg er det vel fint at ha dem samlet i en gruppe - ellers må du lave dem et efter et
Alt der hedder ydelser er til sevices - altså ikke fysiske varer. Service under ydelser, fysiske varer skal under varer
Alle konti i salg med moms er til salg til danske kunder
Alle konti der hedder til EU leverancer er til EU og du vil se der er konti til salg af både varer og ydelser (en til hver) uden for EU da momsen har hver sin rubrik
Jeg ville nok lægge fragt i selve salgsprisen men du kan også ha den separat - du bør så bare ha en konto så momsen behandles korrekt
Husk at salg til EU og verden til momsregistrerede udenlandske kunder sker uden moms, mens du skal ha dansk moms på til private
Husk at salg til kunder i EU uden moms skal indberettes som EU salg til skat - så du skal kende kundens momsnummer https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=73527
Du kunne overveje at bestille en time eller to hos www.regnskabsskolen.dk og få opsat dinero bedst muligt til dig selv og få lidt indsigt i programmet - evt hør hvornår de evt har generelt kursus - jeg tror ikke det er dyrt i forhold til de lettelser det vil gi dig
vh John Hannover