Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det virkelig så simpelt at importere UDEN for EU, som alle gør så svært ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen :)

Jeg ville høre om i evt. har lyst at hjælpe mig med at forælle hvordan i gør i forhold til import uden for EU ?
Jeg har søgt og søgt hvordan det fungere uden for EU i forhold til moms, import afgift samt told, men jeg bliver ikke klogere og derfor tænkte jeg på om i måske har lyst at hjælpe mig lidt på vej? :)
Det jeg er kommet frem til på nuværende tidspunkt er følgende:
  • Man skal registers som importør hos told og skat.
  •  Vare under 80 kr. = ingen afgift.
  • Vare mellem 80 - 1150 = Import og moms
  • Vare 1150 + = Import, Moms og told.
Er ovenstående told pr. forsendelsen eller pr. vare ? 
Er det i virkeligheden bare så enkelt også skal det bare bogføres i ens regnskab ? Har hørt det ellers skulle være vildt besværligt også mht. til udfyldes af en masse papir ?
Hvor meget er tolden typisk, er det højeste 12%?
Der står noget med at selve import gebyret er 160 kr. derefter 36 kr. på vare linie ? Hvad vil det sige?
Der står også at det er Post Danmark som man afregner med, men hvem afregner man med hvis ikke det bliver snuppet i tolden ? 
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 03:12

S.Laursen:

• Man skal registers som importør hos told og skat.
  •  Vare under 80 kr. = ingen afgift.
  • Vare mellem 80 - 1150 = Import og moms
  • Vare 1150 + = Import, Moms og told.
Er ovenstående told pr. forsendelsen eller pr. vare ? 

1 ja

2,3 & 4 de regler glæder kun for private

5. Det er for hele forsendelsen, men igen for private, for virksomheder mener jeg der ingen mindste grænser er, men til gengæld betaler virksomheder først moms når varen er solgt

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Told beregnes ud fra den enkelte vares indkøbs pris + transportomkostninger.

Normalt vil man få en speditør / kurerfirma til at indfortolde varen, så de klare alt papirarbejde.

Dette er umuligt at sige nogen om hvad toldsatsen, uden at kende det specifikke produkt samt oprindelsesland. Nogle vare er også pålagt anti dumpningstold ofte er meget høj. I Danmark kan varen være pålagt danske punktafgifter.

Hvad der opkræves i fortoldningsbegyr afhænger af hvem du bruger til at fragte dit gods til Danmark, post DK tager 160 i gebyr samt 36 kr. pr. varetype du får hjem.

Told og moms afregnes med SKAT.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)