Jeg har prøvet at google mig frem til svaret, men syntes ikke rigtig jeg kan finde det. Er der en der har tid/lyst at forklare mig Følgende: HVad skal man gøre hvis man har iværksat en forretning der snart åbner (Webshop). Vores leverandøre er primært fra Kina/korea/USA som nævnt ovenstående. Vi er registeret ved oprettelsen som Importøre. Vi har fået af vide vi skal regne det en smugle anderledes i vores regnskab, men hvordan ? Hvad skal vi lægge oven i af % i vores udsalgs pris ? Lad os antage en vare koster 10 kr. Der skal moms på, administrations gebyr og hvad der ellers er af omkostninger og hvad så ? :) Håber nogen vil hjælpe og kan forklare det så det er simpelt og lige til. :) Tak. |
S.Laursen:Hvad skal vi lægge oven i af % i vores udsalgs pris ?
hvad mener du med det?
Ved import skal der betales told evt antidumningstold og evt. danske punkafgifter. Toldsatsen er afhændgig af varens oprindelsesland og varetype, så det er umuligt at sige nogen om hvad du skal betale i told. Nogle varegrupper er ydermere pålagt danske punktafgifter.