Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkt portal how to?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har fået en lille ide, som jeg har hjælp til at finde ud af om er mulig at realisere eller ej.
Jeg ønsker at lave en form for portal, hvor jeg samler en masse produkter fra andre webshops.
Eksempelvis kunne jeg have siden www.allevaskemaskiner.dk, hvor jeg samler produkterne fra WhiteAway, Skousen osv.
Her vil jeg fremvise så mange produkter som muligt, og når folk har fundet deres ønskede vaskemaskine, kan de igennem et affiliate link gå direkte til produktet hos forhandleren og købe det der.

Jeg er i tvivl om det i starten er interessant for virksomhederne at indgå i samarbejdet. Dog tænker jeg at når portalen har vokset sig stor, vil de fleste virksomheder føle sig nødsaget til at være en del af det.

En af mine andre bekymringer angår alt det tekniske. Hvordan får jeg deres produkter ind på min side og laver et affiliate link for hvert produkt? Er det muligt at gøre således at deres lager og min portal automatisk synkroniseres eller skal jeg importere en masse CSV filer dagligt?

Jeg håber i kan hjælpe mig og evt. har bud på systemer der måske kan gøre det hele lidt nemmere.

Mvh
Marc 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:27

Nogen af de der firmaer er nok tilknyttet et affiliate netværk. Tilmeld dig der og smæk så en side op. Det kan gøres enten i Wordpress evt. med noget webshop plugin, eller med et cms udviklet til webshop. Shopify, Magento m.m.

Der opretter du faktisk bare produkter, og anvender et affiliate link til 'køb' knappen.

Der er et plugin til Wordpress som hedder affiliateplug.in som kan importere data med .csv, og så opdatere den selv priserne så de altid er up-to-date.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 10. Jan 13
Skrevet kl. 15:41

Mange tak for dit svar Jonas.

Altså behøver jeg ikke selv at kontakte virksomheder, men kan i stedet benytte mig af dem der allerede har tilmeldt sig et affiliate netværk?
Jeg tænker der er meget arbejde i at skulle importere og oprette produkter fra alle de forskellige virksomheder eller går det hurtigt med en CSV fil?
Hvordan får jeg fat i CSV filen og hvor tit skal det opdateres, så jeg ikke henviser til produkter der er udløbet?

Jeg håber du kan hjælpe igen Smile

Mvh
Marc 

Tilmeldt 10. Jan 13
Skrevet kl. 16:49

Og lige lidt flere spørgsmål.
Hvis brugeren f.eks. fandt en vaskemaskine på mine hjemmeside og jeg henviser til produktet på WhiteAways hjemmeside, vil jeg så få en provision af alle de produkter brugeren køber under besøget hos WhiteAway.
Hvordan fungerer det rent teknisk, er det ved hjælp af cookies eller hvordan?

Håber i kan hjælpe Smile 

Mvh
Marc 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)