Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke konti skal jeg bruge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jeg er i gang med at lave en kasserapport til en veninde der under i sang og musik og det er privat eget firma.0552.Omsætning for en undervisere i sang og musik.xlsx

Jeg har lavet en standart kasserapport med nogle konti - men nu er jeg kommet i tvivl om noget.

Hun får kontrakter af sin manager - og ud fra de kontrakter skal hun udbetale honorar og kørsel til div. musiker mm.

Her er de konti jeg pt. har sat op

Kontrakter
Koncerter
Undervisning
Kontorartikler / inventar
Musiker / Lyd
Revisor
Manager
Kørsel
Diverse

Jeg har lavet et eksempel på vedhæftede regneark - men jeg ved ikke hvordan jeg skal få 0 stillet kontien - KONTRATER efter jeg har reg. udgifterne på musiker, underviser, kor og manager.

Sig endelig til hvis jeg er helt forkert på den og skal bruge andre konti i stedet for

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig?????

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg forstår i alle fald ikke hvad du vil. 

I får penge ind fra en kontrakt og fra noget andet og så er der flere indtægter end udgifter som = fortjeneste . Den med nulstille kontrakter fatter jeg ikke, men jeg synes

Et excel ark er godt til meget men det her er jo ikke overskueligt

Er der moms indblandet i noget af dette eller er alt momsfrit (ex vil revisor og kontormateriale vel ikke være det)

De mennesker der får penge - er det CPR personer og hvordan får de penge - indberettes det som krævet til skat så der er tale om honorar eller er det efter faktura fra momsregistrerede firmaer

Hvad med kørsel - er det ejeren eller de andre og igen - betales det til CPR personer med indberetning som løn (og de må selv fratrække omk hvis de kan påvise dem) eller er det til virksomheder med moms og faktura

Jeg mener at ud over at selve dit excel er ret uoverskueligt og kontrakter vel ikke kan nulstilles, men kontrakter OG andre indtæger minus udgifter gir overskud som skaber balance - men det er jo værdiløst hvis ikke alle poster er nogen med helt normalt skattefradrag = udbetalt korrekt efter momset eller ikke momset firmaregning eller som honorar med indberetning til de eksterne CPR og samme med kørsel

Jeg tror jeg ville betale en extern bogholder en 1000 kr seddel eller 2 for at stille det smartere op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)